Magasinet Building Supply

Indblik i byggebranchen

Building Supply er et medie, der bringer nyheder til entreprenører og håndværksvirksomheder i byggebranchen. Vi informerer om nye værktøjer, materialer, arbejdsmetoder og regler, der sætter mester i stand til at forbedre arbejdsprocesser i virksomheden og hæve bundlinjen i forretningen.

Building Supply henvender sig hovedsageligt til håndværksmestre og betroede svende (f.eks. byggeledere og indkøbsansvarlige), men favner også leverandører, forhandlere og producenter i byggebranchen, når vi formidler viden om leverandørforhold og bringer nyheder om produktudbud fra b.la. byggecentrene.
 
Building Supply udkommer både som avis og digitalt på building-supply.dk

 

Udgivelsesplan for Magasinet Buidling Supply

Detaljeret udgivelsesplan for 2025

 TemaUdgivelsesdatoDeadline
Mester Tidende nr. 1 20-01-202506-01-2025
Mester Tidende nr. 2 24-02-202510-02-2025
Mester Tidende nr. 3Byggeri 202510-03-202524-02-2025
Mester Tidende nr. 4ANNONCETEST24-03-202510-03-2025
Mester Tidende nr. 5 28-04-202510-04-2025
Mester Tidende nr. 6VVS-Messen 202512-05-202528-04-2025
Mester Tidende nr. 7Rørcenterdagene 202502-06-202519-05-2025
Mester Tidende nr. 8 11-08-202528-07-2025
Mester Tidende nr. 9 25-08-202511-08-2025
Mester Tidende nr. 10 08-09-202525-08-2025
Mester Tidende nr. 11 22-09-202508-09-2025
Mester Tidende nr. 12 06-10-202522-09-2025
Mester Tidende nr. 13ANNONCETEST20-10-202506-10-2025
Mester Tidende nr. 14 03-11-202520-10-2025
Mester Tidende nr. 15 17-11-202503-11-2025
Mester Tidende nr. 16 01-12-202517-11-2025

Priser, formater, tekniske specifikationer og udgivelsesplan for Mester Tidende

Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.

Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.

Se udgivelsesplanen 2024 her
Se udgivelsesplanen 2025 her

Download den danske Medieinformation for 2024 i PDF her
Download English Media Information for 2024 in PDF here

Opslag

Format: 546 x 365 mm  (12 x 365 mm)
Hovedavisen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49.850 DKK.

Helside

Format: 266 x 365 mm (6 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29.950 DKK.

Halvside tværformat

Format: 266 x 180 mm (6 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  19.450 DKK.

Halvside højformat

Format: 131 x 365 mm (3 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19.450 DKK.

1/4 side højformat

Format: 131 x 180 mm (3 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.950 DKK.

1/4 side tværformat

Format: 266 x 90 mm (6 X 90 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.950 DKK.

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.


PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.


Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Handelsbetingelser for annoncering og alle Nordiske Mediers produkter kan ses her.

Kontakt en af vores sælgere direkte

Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk

Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk

Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk

Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk