Lastbil Magasinet

Indsigt i vognmandsbranchen

Lastbil Magasinet udkommer 12 gange om året med tendenshistorier, portrætter og reportager fra branchen. Alle udgivelser vil indeholde enten et tillæg som f.eks. Trailer Magasinet eller et tema om f.eks. kran, førerhus, grøn omstilling mv.

I Lastbil Magasinet er perspektivet lastbilchaufførens hverdag samt indkøb, drift og vedligehold af lastbilen. Vi sætter lastbilen i centrum og beskriver, hvordan chaufføren og/eller vognmanden gør noget ekstra ud af sin lastbil med opgraderinger, bemaling, ekstraudstyr og andre features.

Vi har fascinationen af lastbilen i centrum – og har let til begejstring.  

 

Udgivelsesplan for Lastbil Magasinet

Detaljeret datoer for udgivelsen.

Udgivelse – PublicationTema – ThemeIndstik – InsertDato – DateDeadline
Lastbil Magasinet nr. 1 LM Kalender 2024 – LM – calendar 202402-01-202411-12-2023
Lastbil Magasinet nr. 2Uddannelse — Education 06-02-202415-01-2024
Lastbil Magasinet nr. 3Værksted/Opbygninger – Shops/Construction 05-03-202412-02-2024
Lastbil Magasinet nr. 4IT og flådestyring 02-04-202411-03-2024
Lastbil Magasinet nr. 5Dæk – Tyres 07-05-202415-04-2024
Lastbil Magasinet nr. 6Finansiering, leasing og forsikring — Financing, leasing and insurance 04-06-202413-05-2024
Lastbil Magasinet nr. 7Førerhuset – The cab 02-07-202410-06-2024
Lastbil Magasinet nr. 8  06-08-202401-07-2024
Lastbil Magasinet nr. 9Vask/Tilbehør – Wash/AccessoriesTransport Expo03-09-202412-08-2024
Lastbil Magasinet nr. 10Kraner — Cranes 01-10-202409-09-2024
Lastbil Magasinet nr. 11Sikkerhed – SecurityTrailer Magasinet05-11-202414-10-2024
Lastbil Magasinet nr. 12Brændstof/Grøn omstilling — Fuel/Green conversion 03-12-202411-11-2024
Lastbil Magasinet nr. 1 i 2025  07-01-202516-12-2024

Formater og tekniske specifikationer for Lastbil Magasinet

Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.

Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i  nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 14 dage før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Opslag

Format: 430 x 285 mm + 5 mm (12 x 360 mm)
Hovedavisen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20.700 kr. 

Helside

Format: 215 x 285 mm + 5 mm (6 x 360 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14.000 kr.

Halvside tværformat

Format: 190 x 125 mm (6 x 175 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  8.100 kr.

1/4 side højformat

Format: 93 x 125 mm (3 x 360 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.100 kr.

  

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.


PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.


Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Der henvises til vores handelsbetingelser på www.nordiskemediehus.dk eller mail fra din konsulent.

Kontakt en af vores sælgere direkte

Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk

Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk

Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk

Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk