Byggeriets Top giver overblik over, hvordan byggebranchens mest tonangivende virksomheder klarer sig. Det gør vi ved at inddele byggeområdet i 11 underbrancher, der indeholder 230 danske byggevirksomheder, som vi analyserer på baggrund af de aktuelle årsregnskaber.
Med brancheinddelingen kan virksomhederne sammenholdes med ligestillede kollegaer fra samme underbranche. Det gør vi ved at fokusere på regnskabstal som omsætning/bruttofortjeneste, driftsresultat, resultat før skat, egenkapital, overskudsgrad/afkastningsgrad og antal ansatte i hver enkelt branche.
Bagerst i magasinet bringer vi den store topliste, hvor alle virksomhederne fra udgivelsens 11 underbrancher er rangeret efter resultatet før skat.
Derudover er der også blevet plads til de mere nørdede nøgletal som soliditetsgrad, egenkapitalforrentning og resultat før skat pr. medarbejder.
Magasinet Byggeriets Top udkommer 1 gang om året.
Udgivelsesdato: 30. oktober 2025
Deadline for materiale indlevering: 2. oktober 2025
I magasinet Milepæle i arkitekturen kommer du tæt på
verdens førende arkitekter med spændende interviews og dybdegående portrætter. Vi tager dig med bag facaden, og gør dig klogere på de banebrydende visioner og innovative tanker, der ligger bag nogle af de mest ikoniske bygningsværker. Alt sammen for at gøre dig klogere på de tendenser, der bidrager til at forme moderne arkitektur.
Magasinet Milepæle i arkitekturen udkommer en gang om året.
Udgivelsesdato: 30. juni 2025
Magasinet Kommuner i vækst sætter fokus på byudvikling, udfordringer og løsninger i landets kommuner. I magasinet fortæller kommunale beslutningstagere om valg, fravalg og strategierne for kommunens udvikling og regionernes vækst og udviklingsplaner.
Vi bygger bro mellem kommunernes beslutningstagere og de aktører og leverandører, der har høj viden inden for de områder, hvor kommuner og regioner skal træffe økonomiske og ofte dyre valg.
Magasinet Kommuner i vækst udkommer 4 gange om året sammen med Licitationen.
I annoncetillægget Skoler og Sportsanlæg, er det redaktionelle omdrejningspunkt de fysiske forhold, som er med til at skabe god trivsel for børn og familier i skoletiden og fritiden.
Der vil være fokus på opførelse samt renovering af skoler, institutioner, haller, fritidshuse og svømmehaller – herunder indeklima, energi, materialevalg, bæredygtighed mm. Der vil desuden være fokus på udearealer – herunder sportsfaciliteter, opholdssteder/legeområder samt vedligehold af disse.
Skoler og Sportsanlæg udkommer til Licitationens abonnenter samt fritidsforvaltninger, skoleledere på større skoler og efterskoler, børnehaver, halinspektører, svømmehaller, idrætsforeninger, stadions og rådgivere.
Tillægget Skoler og Sportsanlæg er et magain, der udkommer 2 gange om året sammen med Licitationen.
Få indblik i den grønne udvikling og omstilling, der lige nu rammer erhvervslivet og industrien i Danmark med raketfart. Magasinet Bæredygtighed har til formål at inspirere byggeriet i den fortsatte udvikling mod mere bæredygtige løsninger indenfor byggeriet.
Magasinet opdaterer byggeriets beslutningstagere om miljøvenlige byggerier, produkter og byggeprocesser. Derfor er bæredygtighed, fleksible anvendelsesmuligheder, materiale recycling og energi-neutralitet fundamentet i Magasinet Bæredygtighed.
Bæredygtighed er et af vores mest læste magasiner, som også viser vejen for de nyeste tendenser inden for byggeindustrien generelt.
Tillægget Bæredygtighed udkommer sammen med Licitationen 2 gange om året.
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
OpslagFormat: 430 x 285 mm (8 x 285 mm) Ring +45 28 30 89 39 for informationer om priser | HelsideFormat: 215 x 285 mm (4 x 285 mm) Ring +45 28 30 89 39 for informationer om priser | Halvside tværformatFormat: 190 x 125 mm (4 x 125 mm) Ring +45 28 30 89 39 for informationer om priser |
1/4 sideFormat: 93 x 125 mm (2 x 125 mm) Ring +45 28 30 89 39 for informationer om priser |
|
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.licitationen.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Der henvises til vores handelsbetingelser her
Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk
Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk
Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk