M-Xtra

Nyheder til entreprenører inden for bygge- og anlæg

M-Xtra udsendes 22 gange i 2024 på torsdage i ulige uger. Nyhedsbrevet sendes primært til entreprenører inden for bygge- og anlæg, park og vej og kirkegårde, men leveres også til maskinforhandlere og leverandører af entreprenør og materiel.

Udgivelsesplan for 2. sektion M-Xtra

Detaljeret datoer for udgivelsen.

 UdgivelseDeadline
M-Xtra nr. 118-01-202404-01-2024
M-Xtra nr. 201-02-202418-01-2024
M-Xtra nr. 315-02-202401-02-2024
M-Xtra nr. 429-02-202415-02-2024
M-Xtra nr. 514-03-202429-02-2024
M-Xtra nr. 611-04-202428-03-2024
M-Xtra nr. 725-04-202411-04-2024
M-Xtra nr. 823-05-202409-05-2024
M-Xtra nr. 906-06-202423-05-2024
M-Xtra nr. 1020-06-202406-06-2024
M-Xtra nr. 1115-08-202401-08-2024
M-Xtra nr. 1229-08-202429-08-2024
M-Xtra nr. 1312-09-202429-08-2024
M-Xtra nr. 1426-09-202412-09-2024
M-Xtra nr. 1510-10-202426-09-2024
M-Xtra nr. 1624-10-202410-10-2024
M-Xtra nr. 1707-11-202424-10-2024
M-Xtra nr. 1821-11-202407-11-2024
M-Xtra nr. 1905-12-202421-11-2024

Formater og tekniske specifikationer for M-Xtra

Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.

Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i  nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.

Opslag

Format: 546 x 365 mm (12 x 365 mm)
Hovedavisen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39.850 kr.

Helside

Format: 266 x 365 mm (6 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23.450 kr.

Halvside tværformat

Format: 266 x 180 mm (6 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .   15.450 kr.

Halvside højformat

Format: 131 x 365 mm (3 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15.450 kr.

1/4 side

Format: 131 x 180 mm (3 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.950 kr.

Bagside

Format: 266 x 365 mm 
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29.850 kr.

1000 mm
Format: 176 x 270 mm

Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18.450 kr.

Blok
Format: 86 x 100 mm 

Forside: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.150 kr.

Bred blok
Format: 176 x 100 mm

Tema/Fagavis/Særavis forside: . . . . . . . . . . . . . . . .. 9.950 kr.

Bjælke
Format: 266 x 100 mm

Tema/Fagavis/Særavis forside: . . . . . . . . . . . . . . . . . .11.950  kr.

 

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 14 dage før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.


PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.


Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Handelsbetingelser for annoncering og alle Nordiske Mediers produkter kan ses her 

Kontakt en af vores sælgere direkte

Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk

Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk

Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk

Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk