Motor-magasinet er et uafhængigt journalistisk medie, der skriver om den samlede autobranche. Vi bringer uafhængigt journalistisk indhold, som beror på de journalistiske principper; heri ligger, at vi ikke tager nogen parts parti. Vi er ikke kun en avis – vi giver overblik og dybde, også digitalt. Her udgiver vi bl.a. specialmagasiner og e-aviser.
Målet med Motor-magasinet er at give læsere og annoncører et uundværligt værktøj til at blive velorienteret om, hvad der sker branchen. Motor-magasinet skriver om personer og virksomheder, om tendenser og muligheder.
Motor-magasinet sætter udviklingen i perspektiv for at gøre det lettere for læseren at få overblik over branchen og udvikle sin forretning. Vi belyser branchens udfordringer – både aktører indbyrdes, men også i forhold til politikere og myndigheder.
Detaljeret datoer for udgivelsen.
Se udgivelsesplanen for 2024 her
Tema 1 | Specialsektion | Magasiner | Udgivelse | Deadline | |
Motor-magasinet nr. 1 | 10-01-2025 | 27-12-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 2 | 17-01-2025 | 07-01-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 3 | Autogenbrug – Auto recycling | 24-01-2025 | 14-01-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 4 | Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy | Karosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint | Fremtidens Autobranche | 31-01-2025 | 21-01-2025 Deadline for tillæg 17-01-2025 |
Motor-magasinet nr. 5 | Digitalisering — Digitalization | 07-02-2025 | 28-01-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 6 | Rustbeskyttelse — Rust protection | 14-02-2025 | 04-02-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 7 | Elbiler — Electric cars | 21-02-2025 | 11-02-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 8 | Dækprofil — Tire Profile | 28-02-2025 | 18-02-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 9 | Værksted — Workshop | 07-03-2025 | 25-02-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 10 | 14-03-2025 | 04-03-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 11 | Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint | 21-03-2025 | 11-03-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 12 | Dæk — Tires | Au2part messen – Au2part Fair | 28-03-2025 | 18-03-2025 | |
Motor-magasinet nr. 13 | 04-04-2025 | 25-03-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 14 | Bremser & Gearkasse – Brakes & Transmission | 11-04-2025 | 01-04-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 15 | Digitalisering — Digitalization | 25-04-2025 | 15-04-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 16 | Bilpleje, Klargøring & Bilvask — Car Care, Detailing & Carwash | 02-05-2025 | 22-04-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 17 | Den grønne omstilling — The green transition | 09-05-2025 | 29-04-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 18 | Rustbeskyttelse — Rust protection | 16-05-2025 | 06-05-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 19 | Autoglas — Car glass | 23-05-2025 | 13-05-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 20 | Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy | Hvem er Hvem | 30-05-2025 | 20-05-2025 Deadline for tillæg: 02-05-2025 | |
Motor-magasinet nr. 21 | ANNONCETEST — Advertising test | 06-06-2025 | 27-05-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 22 | Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint | 13-06-2025 | 03-06-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 23 | 20-06-2025 | 10-06-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 24 | 27-06-2025 | 17-06-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 25 | 08-08-2025 | 29-07-2025 | |||
Motor-magasinet nr. 26 | Rustbeskyttelse — Rust protection | 15-08-2025 | 05-08-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 27 | Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy | 22-08-2025 | 12-08-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 28 | Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint | Autogrossister & Værksteder | 29-08-2025 | 19-08-2025 Deadline for tillæg: 15-08-2025 | |
Motor-magasinet nr. 29 | Autogenbrug — Auto recycling | 05-09-2025 | 26-08-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 30 | Bilpleje, Klargøring og Bilvask — Car Care, Detailing & Carwash | 12-09-2025 | 02-09-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 31 | Bremser & Gearkasse — Brakes & Transmission | 19-09-2025 | 09-09-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 32 | Dækprofil — Tire Profile | Autobranchens Top 100 | 26-09-2025 | 16-09-2025 Deadline for tillæg: 05-09-2025 | |
Motor-magasinet nr. 33 | Værksted — Workshop | 03-10-2025 | 23-09-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 34 | Autoglas – Car glass | 10-10-2025 | 30-09-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 35 | Rustbeskyttelse — Rust protection | 17-10-2025 | 07-10-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 36 | Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy | 24-10-2025 | 14-10-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 37 | Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint | FTZ Messen — FTZ Fair | 31-10-2025 | 21-10-2025 | |
Motor-magasinet nr. 38 | Elbiler — Electric cars | 07-11-2025 | 28-10-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 39 | Dæk — Tires | 14-11-2025 | 04-11-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 40 | Den grønne omstilling — The green transition | 21-11-2025 | 11-11-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 41 | Digitalisering — Digitalization | 28-11-2025 | 18-11-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 42 | ANNONCETEST — Advertising test | 05-12-2025 | 25-11-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 43 | Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy | 12-12-2025 | 02-12-2025 | ||
Motor-magasinet nr. 44 | Året der gik — The year that passed | 19-12-2025 | 09-12-2025 |
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
Magasinet Motor-magasinet udkommer som fysisk avis alle fredage, undtagen ferier og helligdage.
Download dansk medieinfomation PDF her
Download engelsk medieinfomation PDF her
OpslagFormat: 546 x 365 mm (12 x 365 mm) | HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) | Halvside tværformatFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) |
Halvside højformatFormat: 131 x 365 mm (3 x 365 mm) | 1/4 sideFormat: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) | Højformat A4Format: 176 x 250 mm (4 x 250 mm) |
Modul bagsideFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) | Modul forsideFormat: 63 x 50 mm (1 x 50 mm) | Modul forsideFormat: 86 x 120 mm ( 2 x 120 mm) |
HandelspladsenEks. på str.: 131 x 100 mm (3 x 100 mm) | HandelspladsenEks. på str.: 86 x 100 mm (2 x 100 mm) | Job- og receptionsannoncerEks. på str.: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) |
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Tekniske specifikationer
For tekniske specifikationer findes på www.nordiskemediehus.dk/Energy-Supply
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Der henvises til vores handelsbetingelser her
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Der henvises til vores handelsbetingelser her
Opslag til kantFormat: 430 x 285 mm (8 x 285 mm) + 5 mm bleed |
Helside til kantFormat: 215 x 285 mm (4 x 285 mm) + 5 mm bleed |
Halvside tværformatFormat: 190 x 125 mm (4 x 125 mm) |
Halvside højformatFormat: 93 x 255 mm (2 x 255 mm) |
1/4 sideFormat: 93 x 125 mm (2 x 125 mm) |
|
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Der henvises til vores handelsbetingelser her
Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk
Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk
Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk