Motor-magasinet

Indblik i autobranchen

Motor-magasinet er et uafhængigt journalistisk medie, der skriver om den samlede autobranche. Vi bringer uafhængigt journalistisk indhold, som beror på de journalistiske principper; heri ligger, at vi ikke tager nogen parts parti. Vi er ikke kun en avis – vi giver overblik og dybde, også digitalt. Her udgiver vi bl.a. specialmagasiner og e-aviser.

Målet med Motor-magasinet er at give læsere og annoncører et uundværligt værktøj til at blive velorienteret om, hvad der sker  branchen. Motor-magasinet skriver om personer og virksomheder, om tendenser og muligheder.

Motor-magasinet sætter udviklingen i perspektiv for at gøre det lettere for læseren at få overblik over branchen og udvikle sin forretning. Vi belyser branchens udfordringer – både aktører indbyrdes, men også i forhold til politikere og myndigheder.

 

Udgivelsesplan for Motor-magasinet

Detaljeret datoer for udgivelsen.

Se udgivelsesplanen for 2024 her 

 Tema 1SpecialsektionMagasinerUdgivelseDeadline
Motor-magasinet nr. 1   10-01-202527-12-2025
Motor-magasinet nr. 2   17-01-202507-01-2025
Motor-magasinet nr. 3Autogenbrug – Auto recycling  24-01-202514-01-2025
Motor-magasinet nr. 4Smøremidler & Energi — Lubricants & EnergyKarosseri & Autolak — Bodywork & Automotive PaintFremtidens Autobranche31-01-202521-01-2025
Deadline for tillæg 17-01-2025
Motor-magasinet nr. 5Digitalisering — Digitalization  07-02-202528-01-2025
Motor-magasinet nr. 6Rustbeskyttelse — Rust protection  14-02-202504-02-2025
Motor-magasinet nr. 7Elbiler — Electric cars  21-02-202511-02-2025
Motor-magasinet nr. 8 Dækprofil — Tire Profile 28-02-202518-02-2025
Motor-magasinet nr. 9Værksted — Workshop  07-03-202525-02-2025
Motor-magasinet nr. 10   14-03-202504-03-2025
Motor-magasinet nr. 11Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint  21-03-202511-03-2025
Motor-magasinet nr. 12Dæk — TiresAu2part messen – Au2part Fair 28-03-202518-03-2025
Motor-magasinet nr. 13   04-04-202525-03-2025
Motor-magasinet nr. 14Bremser & Gearkasse – Brakes & Transmission  11-04-202501-04-2025
Motor-magasinet nr. 15 Digitalisering — Digitalization 25-04-202515-04-2025
Motor-magasinet nr. 16Bilpleje, Klargøring & Bilvask — Car Care, Detailing & Carwash  02-05-202522-04-2025
Motor-magasinet nr. 17Den grønne omstilling — The green transition  09-05-202529-04-2025
Motor-magasinet nr. 18Rustbeskyttelse — Rust protection  16-05-202506-05-2025
Motor-magasinet nr. 19Autoglas — Car glass  23-05-202513-05-2025
Motor-magasinet nr. 20Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy  Hvem er Hvem30-05-202520-05-2025
Deadline for tillæg: 02-05-2025
Motor-magasinet nr. 21 ANNONCETEST — Advertising test 06-06-202527-05-2025
Motor-magasinet nr. 22Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive Paint  13-06-202503-06-2025
Motor-magasinet nr. 23   20-06-202510-06-2025
Motor-magasinet nr. 24   27-06-202517-06-2025
Motor-magasinet nr. 25   08-08-202529-07-2025
Motor-magasinet nr. 26Rustbeskyttelse — Rust protection  15-08-202505-08-2025
Motor-magasinet nr. 27Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy  22-08-202512-08-2025
Motor-magasinet nr. 28 Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive PaintAutogrossister & Værksteder29-08-202519-08-2025
Deadline for tillæg: 15-08-2025
Motor-magasinet nr. 29Autogenbrug — Auto recycling  05-09-202526-08-2025
Motor-magasinet nr. 30Bilpleje, Klargøring og Bilvask — Car Care, Detailing & Carwash  12-09-202502-09-2025
Motor-magasinet nr. 31Bremser & Gearkasse — Brakes & Transmission  19-09-202509-09-2025
Motor-magasinet nr. 32 Dækprofil — Tire ProfileAutobranchens Top 10026-09-202516-09-2025
Deadline for tillæg: 05-09-2025
Motor-magasinet nr. 33Værksted — Workshop  03-10-202523-09-2025
Motor-magasinet nr. 34Autoglas – Car glass  10-10-202530-09-2025
Motor-magasinet nr. 35Rustbeskyttelse — Rust protection  17-10-202507-10-2025
Motor-magasinet nr. 36Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy  24-10-202514-10-2025
Motor-magasinet nr. 37Karrosseri & Autolak — Bodywork & Automotive PaintFTZ Messen — FTZ Fair 31-10-202521-10-2025
Motor-magasinet nr. 38Elbiler — Electric cars  07-11-202528-10-2025
Motor-magasinet nr. 39Dæk — Tires  14-11-202504-11-2025
Motor-magasinet nr. 40Den grønne omstilling — The green transition  21-11-202511-11-2025
Motor-magasinet nr. 41Digitalisering — Digitalization  28-11-202518-11-2025
Motor-magasinet nr. 42 ANNONCETEST — Advertising test 05-12-202525-11-2025
Motor-magasinet nr. 43Smøremidler & Energi — Lubricants & Energy  12-12-202502-12-2025
Motor-magasinet nr. 44Året der gik — The year that passed  19-12-202509-12-2025

Formater, tekniske specifikationer og udgivelsesplan for Motor-magasinet

Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.

Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i  nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.

Magasinet Motor-magasinet udkommer som fysisk avis alle fredage, undtagen ferier og helligdage. 

Download dansk medieinfomation PDF her
Download engelsk medieinfomation PDF her

Opslag

Format: 546 x 365 mm (12 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39.850 DKK.

Helside

Format: 266 x 365 mm (6 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24.300 DKK.

Halvside tværformat

Format: 266 x 180 mm (6 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  17.990 DKK.

Halvside højformat

Format: 131 x 365 mm (3 x 365 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17.990 DKK.

1/4 side

Format: 131 x 180 mm (3 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.290 DKK.

Højformat A4

Format: 176 x 250 mm (4 x 250 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18.990 DKK.

Modul bagside

Format: 266 x 180 mm (6 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19.990 DKK.

Modul forside

Format: 63 x 50 mm (1 x 50 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.500 DKK.

Modul forside

Format: 86 x 120 mm ( 2 x 120 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.990 DKK.

Handelspladsen

Eks. på str.: 131 x 100 mm (3 x 100 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.990 DKK.

Handelspladsen

Eks. på str.: 86 x 100 mm (2 x 100 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.990 DKK.

Job- og receptionsannoncer

Eks. på str.: 131 x 180 mm (3 x 180 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5.300 DKK.

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.

PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.

Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.

Tekniske specifikationer
For tekniske specifikationer findes på www.nordiskemediehus.dk/Energy-Supply

Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.

Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.

Der henvises til vores handelsbetingelser her

    

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.

PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.

Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.

Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.

Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.

Der henvises til vores handelsbetingelser her 

         

Opslag til kant

Format: 430 x 285 mm (8 x 285 mm) + 5 mm bleed
Tillæg: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39.850 DKK.

Helside til kant

Format: 215 x 285 mm (4 x 285 mm) + 5 mm bleed
Tillæg: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24.300 DKK.

Halvside tværformat

Format: 190 x 125 mm (4 x 125 mm)
Tillæg: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  17.990 DKK.

Halvside højformat

Format: 93 x 255 mm (2 x 255 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17.990 DKK.

1/4 side

Format: 93 x 125 mm (2 x 125 mm)
Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11.290 DKK.

Materiale leveres via materiale link, sendt pr. mail, eller sendes til e-mailen: materiale@nordiskemedier.dk

Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%

Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.

Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.

PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.

Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.motormagasinet.dk

Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.

Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.

Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.

Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.

Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.

Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.

Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.

Der henvises til vores handelsbetingelser her 

Kontakt en af vores sælgere direkte

Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk

Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk

Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk

Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk