Process Nordic er den eneste avis i Sverige, der dækker proces- og grundindustrien i sin helhed. Med over 40.000 læsere er Process Nordic – både i trykt form, på processnet.se og i flere ugentlige nyhedsbreve – den naturlige og oplagte markedsføringskanal, især for leverandører inden for proces- og grundindustrien. Vi dækker blandt andet den tekniske og kommercielle udvikling inden for områder som automation og digitalisering samt indlejrede systemer. Vi fortsætter med at sætte fokus på vedligeholdelsesaspekter, som i stigende grad ses som en strategisk del af produktionen.
Mød redaktøren bag Process
Process i tal
Målret din markedsføring med Process. Vi giver dig mulighed for at formidle dit budskab til din målgruppe via branchens vigtigste medie.
Vi tilbyder et bredt sortiment af effektive og prisvenlige annonceringsløsninger – så om du foretrækker at nå din målgruppe i vores nyhedsbreve eller onlinemedier, har vi en løsning til dig.
Online besøgende
Onlinevisninger
Dagligt udsendte nyhedsbreve
*Tal fra april 2024 læserundersøgelse og Google analytics 4. kvartal 2024
Priser, formater og tekniske specifikationer for Process
Download den svenske Medieinformation for 2025 i PDF her
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
HelsideFormat: 252 x 372 mm Hovedavisen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61.500 SEK. | 3. kolonne, fuld højdeFormat: 149 x 355 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40.200 SEK. | 3-spalte, halvhøjdeFormat: 149 x 175 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26.350 SEK. |
Halvside tværformatFormat: 252 x 185 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37.400 SEK. | 1/4 side tværformatFormat: 252 x 90 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23.700 SEK. |
|
|
|
Brug ikke æ, ø, å eller andre specialtegn. Maksimalt 16 tegn.
Filerne skal være trykoptimerede PDF-filer, i overensstemmelse med avisens joboption og ICC-profil.
FARVE & BILLEDE
Alle farver i dokumentet bør være i CMYK. RGB- og Pantone-farver konverteres før tryk, med risiko for visse nuanceændringer. Billeders opløsning bør være mindst 150 dpi.*
Opret annoncen i det format, der er booket (bredden x højden). Glem ikke beskæring, hvis dette er nødvendigt.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Handelsbetingelser for annoncering og alle Nordiske Mediers svenske produkter kan ses her.
ANSVARSFORDELING
Nordiske Medier er ikke ansvarlige for materiale, der er indsendt efter den angivne materialefrist. Vi fakturerer annoncebestilleren for ekstra arbejde i forbindelse med håndtering af ikke trykklart materiale. For generelle leveringsbetingelser se ALG 20, www.grafiska.se.
Vi tilbyder online annoncering på alle vores mediesider. Kombinationen af vores online produkter er mange og kan ses under produktsiden.
Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme.
Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog deler billboard/topbanner på artikelsiden med op til 4 andre, mens titelbanner ligger alene, og stickybanner deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret. Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.
Specifikt for HTML5 bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.
Alle priser er pr. måned. for medlemmer.
Placering af banner på forsiden + de øvrige sider
Topbanner på forsidenFormat: 930 x 180 px | Billboard på forsidenFormat: 980 x 540 px | Stickybanner* på forsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på forsiden + øvrigeFormat: 200 x 300 px | Sidebanner* på forsidenFormat: 200 x 175 px | Kampagnebanner pos. 1 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på forsidenFormat: 300 x 250 px | Gigabanner pos. 1 på forsidenFormat: 930 x 250 px | Gigabanner pos. 2 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Placering af banner på artikelsiden
Topbanner på artikelsidenFormat: 930 x 180 px | Billboard på artikelsidenFormat 980 x 540 px | Stickybanner* på artikelsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på artikelsidenFormat: 200 x 300 px | Sidebanner* på artikelsidenFormat: 200 x 175 px | Kampagnebanner pos. 1 artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på artikelsidenFormat: 300 x 250 px | Titelbanner – Placeret under redaktøren på artiklenFormat: 300 x 60 px | Artikelbanner – Placeret i bunden af en artikelFormat: 660 x 200 px |
* Stickybannere, hjørnesidebannere og sidebannere vises kun på desktop.
Nyhedsbrevet sendes ud til branchen pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagprofessionelle, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Alle priser er for medlemmer.
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Annoncerne er statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg, .gif eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
StreamerFormat: 820 x 28 px | TopannonceFormat 400 x 200 px | Topannonce full sizeFormat 820 x 200 px |
MidtannonceFormat 400 x 200 px | Midtannonce full sizeFormat 820 x 200 px | BundannonceFormat 400 x 200 px |
Bundannonce full sizeFormat 820 x 200 px |
Annoncemateriale til hjemmeside og nyhedsbrev sendes til annons@nordiskemedier.se
Kontakt en af vores sælgere direkte
Mediechef
Mats Irstam
Telefon: + 46 073-682 53 07
E-mail: mats.irstam@nordiskemedier.se
Key Account Manager
Kristina Fredriksson
Telefon: +46 (0) 70 765 44 67
E-mail: kristina.fredriksson@nordiskemedier.se