Branchemediet Søfart leverer nyheder, indsigt og perspektiv til den danske maritime branche.
Med vores forskellige udgivelser, der berører mange forskellige temaer inden for branchen, giver Søfart et løbende overblik over udviklingen i samtlige grene af Det Blå Danmark. Vi inspirerer til nytænkning og videreudvikling ved at dele best practices.
Søfart prioriterer nyhedsdækningen, men er i lige så høj grad fokuseret på at gå bag om nyhedsstrømmen og give perspektiv og indblik over de langsigtede tendenser, der driver udviklingen i Det Blå Danmark inden for virksomhedsøkonomi, teknologi og politiske rammevilkår.
Søfart er det eneste maritime medie, som kommer helt i dybden og helt i bredden i Det Blå Danmark. Vi har fingeren på pulsen, når det gælder udviklingen inden for følgende nicher i branchen: rederier,
havne, værfter, udstyrsproducenter, servicevirksomheder, speditører og havnevirksomheder.
Vores mission er at skabe inspiration og begejstring blandt alle aktører i disse sektorer.
2 sektion | Tillæg | Udgivelse | Deadline | |
Søfart nr. 1 | 13-01-2025 | 06-01-2025 | ||
Søfart nr. 2 | Danske Værfter – Danish Shipyards | 27-01-2025 | 20-01-2025 | |
Søfart nr. 3 | 10-02-2025 | 03-02-2025 | ||
Søfart nr. 4 | Grøn omstilling — Green transition | 24-02-2025 | 17-02-2025 | |
Søfart nr. 5 | 10-03-2025 | 03-03-2025 | ||
Søfart nr. 6 | Hvem er hvem i det blå Danmark – The Who’s Who of Blue Denmark | 24-03-2025 | 17-03-2025 Deadline for tillæg 24-02-2025 | |
Søfart nr. 7 | Service og vedligehold – Service and maintenance | 07-04-2025 | 31-03-2025 | |
Søfart nr. 8 | ANNONCETEST — Advertising test | 05-05-2025 | 28-04-2025 | |
Søfart nr. 9 | 19-05-2025 | 12-05-2025 | ||
Søfart nr. 10 | Marinaer, motorer & gear – Marinas, engines and gears | 02-06-2025 | 26-05-2025 | |
Søfart nr. 11 | 16-06-2025 | 06-06-2025 | ||
Søfart nr. 12 | 11-08-2025 | 04-08-2025 | ||
Søfart nr. 13 | Grøn omstilling — Green transition | Dansk Maritime Verdensklasse – The best of Danish Maritime | 25-08-2025 | 18-08-2025 Deadline for tillæg 11-08-2025 |
Søfart nr. 14 | 08-09-2025 | 01-09-2025 | ||
Søfart nr. 15 | Havnenes Power to X – Ports Power to X | 22-09-2025 | 15-09-2025 | |
Søfart nr. 16 | 06-10-2025 | 29-09-2025 | ||
Søfart nr. 17 | Marinaer i udvikling – Marinas in development | 20-10-2025 | 13-10-2025 Deadline for tillæg 06-10-2025 | |
Søfart nr. 18 | 03-11-2025 | 27-10-2025 | ||
Søfart nr. 19 | Blue future – uddannelse — Blue future – Education | 17-11-2025 | 10-11-2025 | |
Søfart nr. 20 | 01-12-2025 | 24-11-2025 | ||
Søfart nr. 21 | 15-12-2025 | 08-12-2025 |
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
OpslagFormat: 546 x 365 mm (12 x 365 mm) | HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) | Halvside tværformatFormat: 131 x 365 mm (6 x 175 mm) |
Halvside højformatFormat: 266 x 180 mm (3 x 360 mm) | 1/4 sideFormat: 266 x 90 mm (3 x 180 mm) | 1/8 sideFormat: 131 x 100 mm (3 x 100 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8.150 DKK. |
1/6 sideFormat: 86 x 175 mm (2 x 175 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.250 DKK. | A4 formatFormat: 210 x 297 mmHovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22.450 DKK. | 1/4 side tværformatFormat: 266xH:90 mm (6 x 90 mm) |
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.soefart.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Der henvises til vores handelsbetingelser her
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.soefart.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Opslag til kantFormat: 430 x 285 mm (8 x 285 mm) + 5 mm bleed |
Helside til kantFormat: 215 x 285 mm (4 x 285 mm) + 5 mm bleed |
Halvside tværformatFormat: 190 x 125 mm (4 x 125 mm) |
Halvside højformatFormat: 93 x 255 mm (2 x 255 mm) |
1/4 sideFormat: 93 x 125 mm (2 x 125 mm) |
|
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.soefart.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk
Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk
Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk