Vores redaktionelle fokus er på godstransport – til lands, til vands og i luften. Vi har særligt fokus på landevejstransport, da mere end 90 procent af varerne i Danmark transporteres med lastbil.
Vi ser på transport fra vognmandens synspunkt. Vi tester lastbiler, laver interviews med branchefolk og portrætter af vognmænd. Vores journalist på Christiansborg følger de politiske begivenheder, der kan få betydning for branchen på helt tæt hold.
Målgruppe
Transportmagasinet er en brancheavis for beslutningstagere i den danske vognmands- og transportbranche. De fleste af vores læsere har egen vognmandsforretning, og de bruger Transportmagasinet til at holde sig orienteret om branchen, konkurrenterne og nyt materiel.
Detaljeret datoer for udgivelsen.
Tema 1 | Tema 2 | Tema 3 | Udgivelse | Deadline | |
Transportmagasinet nr. 1 | Kraner & Læssegrej — Cranes & Lifting Gear | Intern Transport & Lager — Internal Transport & Storage | Trailere — Trailers | 19-01-2024 | 12-01-2024 |
Transportmagasinet nr. 2 | Brændstof & Smøremidler — Fuel & Lubricants | Vask & Vedligehold — Washing & Maintenance | Grøn omstilling — Green transition | 16-02-2024 | 09-02-2024 |
Transportmagasinet nr. 3 | Dæk — Tire | Autolakering — Car Painting | Køle/Fryse Transport — Refrigerated/Freeze Transport | 22-03-2024 | 15-03-2024 |
Transportmagasinet nr. 4 | Løfteudstyr — Lifting Equipment | Uddannelse — Education | Specialtransport — Special transport | 12-04-2024 | 05-04-2024 |
Transportmagasinet nr. 5 | Intern Transport & Lager — Internal Transport & Storage | Opbygninger — Structures | Bilsyn & Testudstyr — Car inspection & Testing equipment | 03-05-2024 | 26-04-2024 |
Transportmagasinet nr. 6 | Kraner & Læssegrej — Cranes & Lifting Gear | Udstyr & Indretning — Equipment & Furnishings | Trailere — Trailers | 24-05-2024 | 17-05-2024 |
Transportmagasinet nr. 7 | Brændstof & Smøremidler — Fuel & Lubricants | Leasing & Finansiering — Leasing & Financing | Vask & Vedligehold — Washing & Maintenance | 21-06-2024 | 14-06-2024 |
Transportmagasinet nr. 8 (E-avis) | Dæk — Tire | Autolakering — Car Painting | Lygter, Spejle & Kamera — Lights, Mirrors & Camera | 23-08-2024 | 16-08-2024 |
Transportmagasinet nr. 9 | Trailere — Trailers | Intern Transport & Lager — Internal Transport & Storage | Opbygninger — Structures | 02-09-2024 | 28-08-2024 |
Transportmagasinet nr. 10 | Brændstof & Smøremidler — Fuel & Lubricants | Kraner & Læssegrej — Cranes & Lifting Gear | Løfteudstyr — Lifting Equipment | 18-10-2024 | 11-10-2024 |
Transportmagasinet nr. 11 | Batterier — Batteries | Intern Transport & Lager — Internal Transport & Storage | Grøn omstilling — Green transition | 15-11-2024 | 08-11-2024 |
Transportmagasinet nr. 12 | Autolakering — Car Painting | Uddannelse — Education | Året der gik — The year that passed | 13-12-2024 | 06-12-2024 |
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
OpslagFormat: 546 x 366 mm (12 x 366 mm) | HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) | Halvside tværformatFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) |
Halvside højformatFormat: 131 x 365 mm (3 x 365 mm) | 1/4 sideFormat: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) | BagsideFormat: 266 x 365mm (6 x 365) Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26.500 kr. |
Højformat A4Format: 176 x 270 mm (4 x 270 mm) | Forside modulFormat: 266 x 120 mm (6 x 120 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.500 kr. | TekstsideFormat: 266 x 100 mm (6 x 100 mm) |
JobannonceFormat: 86 x 135 mm (2 x 135 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.900 kr. |
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
OpslagFormat: 546 x 366 mm (12 x 366 mm) |
HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) |
Halvside tværformatFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) |
Halvside højformatFormat: 131 x 365 mm (3 x 365 mm) |
1/4 sideFormat: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) |
BagsideFormat: 266 x 365mm (6 x 365)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26.500 kr. |
Højformat A4Format: 176 x 270 mm (4 x 270 mm) |
Forside modulFormat: 266 x 120 mm (6 x 120 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7.500 kr. |
TekstsideFormat: 266 x 100 mm (6 x 100 mm) |
JobannonceFormat: 86 x 135 mm (2 x 135 mm)Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.900 kr. |
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Kim Kempf Falkenhard
Salgsdirektør
Telefon: +45 55 20 72 07
E-mail: kkf@nordiskemedier.dk
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk
Tim Borup Jørgensen
Kommerciel koordinator
Telefon: +45 25 72 83 83
E-mail: tbj@nordiskemedier.dk
Christian Andersen
Kommerciel koordinator – Online
Telefon: +45 22 45 98 45
E-mail: ca@nordiskemedier.dk