Motor-magasinet in numbers

Target your marketing with Motor magazine. We give you the opportunity to convey your message to your target audience via the industry's most important medium. We offer a wide range of effective and affordable advertising solutions - so whether you prefer to reach your target audience in our newsletters, print or online media, we have a solution for you.

17.543

63.000

112.185

831.147

11.472

Total circulation*

Readership per insertion**

Online visitors***

Online views***

Daily newsletter recipients***
Åbningsraten er  60.35%***

* Print circulation and e-paper ** Readership figures from Index Denmark/Gallup, full year 2024/2025 *** Figures from Google Analytics, Q3 2025 

Readers by company type

Autoværksteder / Autolakering
Car dealer / Car importer
Salg af reservedele/tilbehør
Wholesale Trade
Leasing
Technical Testing and Analysis
Technical schools etc.
Education
Additional

Readers by position

Director / Owner
Manager / Senior staff
Administrative Employee
Communication / PR
Purchasing and Production
Development and Quality
Transport and Logistics
Finance / HR / Legal
Additional

Figures from the reader survey 2024

Insights into the target audience

Satisfaction

of readers are very satisfied/satisfied

Over 87% af vores læsere er meget tilfredse/tilfredse med Motor-magasinet

of newsletter recipients are very satisfied/satisfied

Over 88% af vores nyhedsbrevsmodtagere er meget tilfredse/tilfredse med nyhedsbrevet

Who are our readers?

Age group

Over 35% af Motor-magasinets læsere er 61 år eller derover

Company size

Over 34% af Motor-magasinets læsere er ansat i en virksomhed med mere end 100 ansatte

Director / Owner

Over 41% af Motor-magasinets læsere har en stilling som direktør/ejer

Manager / Senior staff

Over 24% af Motor-magasinets læsere har en stilling som chef/ledende medarbejder

Behavior and interests

Reading frequency

Over 54% af vores læsere læser Motor-magasinet dagligt

Primary source on the industry

Over 63% af vores læsere anser Motor-magasinet som deres primære nyhedskilde om autobranchen

Brugtbart indhold

Over 83% af vores læsere mener, at Motor-magasinet udgiver indhold, som er brugbart for deres arbejde

Visible ads

Over 67% af vores læsere bemærker altid eller ofte annoncerne på motormagasinet.dk