Ofte stillede spørgsmål

Find svar på ofte stillede spørgsmål

Login

På alle Nordiske Mediers mediesider vil du se et ikon oppe i højre hjørne, der indikerer en person. Klik på ikonet og du vil se, at der dukker en menu frem med teksten “Log ind”. Din e-mail er dit brugernavn, og din adgangskode har du modtaget via din mail ved oprettelsen af dit abonnement. Ønsker du en ny adgangskode, kan du opdatere den på din profil.

Glemt login

Din e-mail er altid dit brugernavn til alle dine adgange. Har du glemt din adgangskode, kan du benytte ”Glemt password” under ‘Profil’. Herefter modtager du en e-mail med et link, hvor du kan ændre din adgangskode.

Din profil

På din profil kan du set et samlet overblik over alle dine adgange og oplysninger. Her kan du også nemt og hurtigt administrere og dine oplysninger, hvis du for eksempel har ændret job, fået ny e-mail eller telefonnummer.

Har du andre spørgsmål, kan du kontakte os på abonnement@nordiskemedier.dk eller ringe på tlf. 7228 6970.

Hvis ikke du har modtaget din avis, kan du sende os en mail med dine kontaktinformationer og kundenummer på abonnement@nordiskemedier.dk, og vi vil få en avis eftersendt.
 
Vær opmærksom på:

Hvis du har ændret adresse, eller hvis husnummeret er svært at se, kan dette være årsagen til udeblevne leverancer. Send os gerne opdaterede oplysninger, så vi kan sikre, at din adresse er korrekt på din kundeprofil.

Bemærk, at vi desværre ikke kan levere avisen samme dag, men vi kan eftersende den, så den når frem hurtigst muligt.

Du kan altid overdrage dit abonnement til en anden person eller virksomhed.
 
Send os en mail på abonnement@nordiskemedier.dk med dit kundenummer eller kontaktinformationer samt ændringerne.
Har du ændret adresse eller e-mail?

Skifter du adresse, e-mail eller lignende skal du huske at informere os, så din avis, vigtig information eller faktura kan blive sendt det rette sted hen. Du bedes sende en mail til invoice@nordiskemedier.dk med dit kundenummer eller kontaktinformationer samt de ønskede ændringer.


Gensendelse af faktura

Ønsker du at få gensendt en faktura, bedes du sende en e-mail til invoice@nordiskemedier.dk med angivelse af dit kundenummer.


Jeg har modtaget en forkert faktura

Har du modtaget en faktura fra Nordiske Medier med fejl eller mangler, kan du kontakte os på invoice@nordiskemedier.dk

Oplys dit kundenummerfakturanummeret og en beskrivelse af, hvad sagen omhandler. 

Scam / Spam

Vi har desværre oplevet virksomheder, der har udgivet sig for at være Nordiske Mediers medier, eller har haft et navn, der nemt kan forveksles med et af vores medier. Har du modtaget en faktura, du er skeptisk omkring, så skriv gerne til abonnement@nordiskemedier.dk.


Henvendelse vedrørende rykkere

Har du modtaget en rykker uden at have modtaget den oprindelige faktura, eller har du andre spørgsmål til en rykker? Kontakt os venligst på invoice@nordiskemedier.dk. Husk venligst at angive dit kundenummer.


Øvrige fakturaspørgsmål

Har du andre spørgsmål vedrørende din faktura, eller er der uklarheder på en faktura, er du altid velkommen til at skrive til invoice@nordiskemedier.dk. Husk venligst at angive dit kundenummer.

Ønsker du at opsige dit abonnement ved en periodes udløb, bedes du venligst sende dit kundenummer eller kontaktinformationer til abonnement@nordiskemedier.dk, og vi vil kontakte dig. 
  
Manglende betaling er ikke en gyldig opsigelse.
 
Gældende betingelser for abonnement kan du læse her.
 

Ønsker du at tilmelde dig et af vores branchespecifikke nyhedsbreve og få leveret de skarpeste brancheanalyser og mest aktuelle nyheder leveret direkte i din indbakke, kan du nemt gøre dette via vores mediesider. Klik blot på ‘Tilmeld nyhedsbrev’ øverst på siden.

Du har også mulighed for at tilpasse de nyheder, du modtager i din indbakke. Nederst i nyhedsbrevet, kan du klikke på ‘Administrér dit samtykke’. Her kan du vælge præcist de nyhedsbreve, der matcher dine interesser – hvad enten det drejer sig om breaking news, messenyheder eller andre specifikke emner. Du kan således let justere dine præferencer og få nyhedsstrømme tilpasset dine behov.

Ønsker du ikke længere at modtage vores nyhedsbreve, der samler dagens vigtigste branchenyheder, kan du altid afmelde dig inde på det specifikke nyhedsbrev. Det gør du nederst i nyhedsbrevet ved at klikke ‘Afmeld’.

Login

På alle Nordiske Mediers mediesider vil du se et ikon oppe i højre hjørne, der indikerer en person. Klik på ikonet og du vil se, at der dukker en menu frem med teksten “Log ind”. Din e-mail er dit brugernavn, og din adgangskode har du modtaget via din mail ved oprettelsen af dit medlemskab. Ønsker du en ny adgangskode, kan du opdatere den på din profil.

Hvis systemet ikke genkender din mailadresse, så kontakt kundeservice på tlf. 7228 6970 eller mail medlemskab@nordiskemedier.dk

 

Glemt login

Din e-mail er altid dit brugernavn til alle dine adgange. Har du glemt din adgangskode, kan du benytte ”Glemt password” under ‘Profil’. Herefter modtager du en e-mail med et link, hvor du kan ændre din adgangskode.

 

Din profil

På din profil kan du set et samlet overblik over alle dine adgange og oplysninger. Her kan du også nemt og hurtigt administrere og dine oplysninger, hvis du for eksempel har ændret job, fået ny e-mail eller telefonnummer.

Har du andre spørgsmål, kan du kontakte os på medlemskab@nordiskemedier.dk eller ringe på tlf. 7228 6970.

For at ændre din e-mail, skal du klikke på menuen under ‘Profil‘ i øverste højre hjørne. Herunder finder du ‘Brugerindstillinger‘, hvor du kan ændre din e-mail. Denne e-mail vil fremadrettet også være dit brugernavn, når du skal logge ind.

 

Hvis du har problemer med at ændre din e-mail, kan du kontakte os på tlf. 7228 6970.

For at redigere en virksomhedsprofil skal du klikke på ‘Profil‘ i øverste højre hjørne når du er logget ind. Dette er menuen for medlemskab. Klik på ‘Virksomhedsprofil‘ og klik derefter på ‘Rediger profil‘.
 
Her kan der redigeres i din virksomhedsbeskrivelse, ændres og tilføjes logo, e-mail, telefonnummer, link til hjemmeside, tilføje op til tre fremhævede kontaktpersoner og meget mere.

Vores medlemsportal er et målrettet online marketingværktøj for B2B-virksomheder i Danmark, Norge og Sverige. Med et medlemskab får I direkte adgang til netop jeres målgruppe inden for branchen.

Har du spørgsmål til, hvordan du bedst udnytter dit medlemskab, kan du finde svar på de ofte stillede spørgsmål i vores FAQ-sektion på din medlemsprofil. Klik på ’Profil og vælg ’Hjælp i menuen. Her finder du hjælp til alt fra, hvordan du bedst mulig kommer i gang med dit medlemskab til detaljer om brugeradministration.

Som medlem har I mulighed for at øge synligheden af jeres jobopslag gennem vores samarbejde med Danmarks største jobportal, Jobindex. Når I opretter et jobopslag her, bliver det automatisk vist på Jobindex som et annoncelink, uden ekstra omkostninger.

Hvis du har yderligere spørgsmål om dine jobopslag, kan du finde svar i vores FAQ-sektion på din medlemsprofil. Klik på ’Profil, og vælg ’Hjælp i menuen. Her finder du svar på de ofte stillede spørgsmål om medlemskab.

Medlemsportalen er et marketingsværktøj og indeholder derfor ikke adgang til de låste artikler. Ønsker du adgang til alle artikler og øvrigt indhold, kræver dette et abonnement til det medie du ønsker, at læse artikler fra.
Medlemskabsnyheder er altid gratis at læse på alle Nordiske Mediers medier. 
 
Hvis du er interesseret i et abonnement, kan du kontakte os på e-mail: abonnement@nordiskemedier.dk eller tlf. 7228 6970.
Opret administrator
For at oprette en ny administrator, skal du klikke på ‘Profil‘ i øverste højre hjørne, hvor du finder punktet ‘Virksomhedsprofil‘. Herunder skal du klikke ind på ‘Administratorindstillinger‘.
 
Klik ‘Opret administrator‘ og udfyld herefter navn, titel, e-mail og telefonummer på administrator. Her er det også muligt at tilføje et billede af den pågældende administrator, der også vises på profilen. 
 
Den nye administrator vil nu få tilsendt en mail, hvor ændringerne skal bekræftes.
 
Slet administrator 
For at slette en administratorbruger fra jeres medlemskab, skal du klikke på ‘Profil‘ i øverste højre hjørne, hvor du finder punktet ‘Virksomhedsprofil‘. Herunder skal du klikke på ‘Administratorindstillinger‘.
 
Her finder du listen over administratorer. Til højre for hver administrator finder du et papirkurvs-ikon. Klik på dette for at slette den givne administrator.

For at skabe et medlemsunivers, der kommer alle til gavn, har vi følgende retningslinjer, som alle medlemmer af Nordiske Mediers Medlemsportal må overholde.

Skriv kun om jeres egen virksomhed

Med jeres virksomhedsprofil har I en fremragende platform til at fortælle potentielle kunder om, hvem I er, hvad I står for og hvilke fordele, I skaber. Skriv derfor kun informationer om jeres egen virksomhed på jeres virksomhedsside. Det samme gælder for alle jeres opslag på portalen. Skriv kun om jeres egen virksomhed, ikke om andre virksomheder eller personer – heller ikke i produktsammenligninger.

Link kun til egne websites

Ved at indsætte links på jeres virksomhedsprofil og i de opslag, I opretter, kan I styrke jeres SEO-værdi og føre kunder ind på jeres hjemmesider og sociale medier. Indsæt derfor kun links til jeres egne websites.

Udvælg relevante portaler og kategorier, når I opretter nye opslag 

Hvis der er uoverensstemmelser mellem jeres opslag og de portaler og kategorier, I publicerer dem under, vil jeres opslag ikke målrettes den relevante målgruppe. Det er hverken til gavn for kunderne eller jeres forretning. Vælg derfor kun de portaler og kategorier, som er relevante for jeres opslag.

Genpublicer opslag med måde

Med en løbende udskiftning i jeres salgsopslag gør I det interessant for jeres målgruppe at holde sig opdateret på jeres produkter og ydelser. Vent derfor minimum 3-4 uger med at genindrykke det samme salgsopslag i nyhedsbrevet. Det samme gælder for nyhedsopslag. Undgå at oprette den samme nyhed flere gange, da det kan skade jeres relevans og udvande mediets generelle nyhedsværdi.

Opret kun ét opslag pr. produkt

Der må kun oprettes ét opslag pr. produkt. Sørg derfor for at slette det forudgående opslag, hvis I ønsker at genoprette et salgsopslag med ny tekst eller overskrift.

Retningslinjer for opslag i nyhedsbrevet

For at sikre at alle medlemmer får mulighed for at eksponere deres historier og produkter i nyhedsbrevet, er der begrænsninger på antallet af opslag, som I kan publicere i nyhedsbrevet:

Salgsopslag: I kan maksimalt publicere 2 forskellige salgsopslag om ugen i nyhedsbrevet

Nyhedsopslag: I kan maksimalt publicere 1 nyhedsopslag om dagen i nyhedsbrevet. 

Jobopslag er ikke en del af almene medlemsopslag

Jobopslag må ikke publiceres som et alment medlemsopslag. Jobopslag skal indrykkes i jobbanken* og/eller under “Job i Fokus”. (*Jobbanken finder du ved at klikke på ‘profil‘ og derefter klikke på punktet ‘job‘). 

Det er ikke tilladt at oprette nyheder om jeres virksomhed, som er skrevet af en journalist fra et andet medie 

På Nordiske Mediers Medlemsportal er det kun jeres egne nyheder, der må publiceres. Har I fået skrevet en artikel om jeres virksomhed på et andet medie, er det kun tilladt at publicere den på medlemsportalen, hvis I har en aftale herom med journalisten bag artiklen. Det er nemlig den journalist, som har skrevet artiklen, der ejer rettighederne til den.  

Hvis ovenstående retningslinjer ikke overholdes, forbeholder Nordiske Medier sig retten til at foretage ændringer eller slette opslag fra medlemsportalen.

Har du ændret adresse eller e-mail?

Skifter du adresse, e-mail eller lignende skal du huske at informere os, så din avis, vigtig information eller faktura kan blive sendt det rette sted hen. Du bedes sende en mail til invoice@nordiskemedier.dk med dit kundenummer eller kontaktinformationer samt de ønskede ændringer.

Gensendelse af faktura

Ønsker du at få gensendt en faktura, bedes du sende en e-mail til invoice@nordiskemedier.dk med angivelse af dit kundenummer.

Jeg har modtaget en forkert faktura

Har du modtaget en faktura fra Nordiske Medier med fejl eller mangler, kan du kontakte os på invoice@nordiskemedier.dk.

Oplys dit kundenummerfakturanummeret og en beskrivelse af, hvad sagen omhandler. 

Scam / Spam

Vi har desværre oplevet virksomheder, der har udgivet sig for at være et af Nordiske Mediers medier, eller har haft et navn, der nemt kan forveksles med et af vores medier. Har du modtaget en faktura, du er skeptisk omkring, så skriv gerne til abonnement@nordiskemedier.dk.

Henvendelse vedrørende rykkere

Har du modtaget en rykker uden at have modtaget den oprindelige faktura, eller har du andre spørgsmål til en rykker? Kontakt os venligst på invoice@nordiskemedier.dk. Husk venligst at angive dit kundenummer.

Øvrige fakturaspørgsmål

Har du andre spørgsmål vedrørende din faktura, eller er der uklarheder på en faktura, er du altid velkommen til at skrive til invoice@nordiskemedier.dk eller kontakte kundeservice på tlf.: 7228 6970. Husk venligst at angive dit kundenummer.

Ønsker du at opsige dit medlemskab, kan du kontakte vores kundeservice på tlf.: 7228 6970 eller på mail: medlemskab@nordiskemedier.dk 

Udeblivende betaling anses ikke som en opsigelse. Gældende handelsbetingelser for medlemskab kan læses her.

Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme.
 
Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog ligger titelbannere alene, mens stickybannere deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
 
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret, dette skal være statisk.
 
Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.

 

Specifikt for HTML5 bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.

Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.

 
 
Du kan læse mere om tekniske specifikationer og formater for hvert medie, under det enkelte medies side nederst. Se oversigten over alle medier her.
 
 
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Alle annoncer skal være statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg, .gif eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
 
Ellers er du altid velkommen til at kontakte os på online@nordiskemedier.dk
 
Du kan læse mere om tekniske specifikationer og formater for hvert medie, under det enkelte medies side nederst. Se oversigten over alle medier her.

Indbookede annoncer vises på den medieside, hvor de er booket. Da annoncerne roterer med andre, vil de ikke nødvendigvis være synlige hele tiden. Prøv at opdatere siden et par gange for at få vist dine annoncer.

For yderligere information kan du også kontakte os på online@nordiskemedier.dk.

Dine indbookede annoncer vises i den planlagte periode i det pågældende medies nyhedsbrev. Du kan se det seneste udsendte nyhedsbrev ved at gå til mediesiden, vælge ‘Tilmeld nyhedsbrev’, og klikke på ‘Se det seneste nyhedsbrev’ nederst i formularen.

Du er naturligvis altid velkommen til at kontakte os på online@nordiskemedier.dk, hvis du har yderligere spørgsmål.

Ja, vi tilbyder hjælp til grafisk opsætning af dine online annoncer.
 
Har I brug for en grafiker til at hjælpe med jeres udformning, er der følgende krav til billeder, logoer og tekst.
 
Billeder skal være min. 200 / 300 DPI, afhængig af om det er annoncering i avis eller magasin,  i filformaterne .jpg, .tiff, .eps, .psd og .png.
 
Logo og grafiske elementer leveres som .eps eller .ai vektorgrafik.
 
Teksten sendes separat i et .docx-format eller i mailen med materiale.
 
Bannerne udarbejdes gratis, når der bestilles bannere for min. 2 måneder, ellers er prisen 500 kr. pr. banner.
 
Du kan læse mere om tekniske specifikationer og formater for hvert medie, under det enkelte medies side nederst. Se oversigten over alle medier her.
 
Vi skal have materiale til produktion senest 10 dage før, annoncekampagnen skal starte op.
Deadline for levering af færdigt annoncemateriale er 2 hverdage inden annoncestart.
 
Annonceringen inkl. link til landingpage sendes direkte til e-mailen: online@nordiskemedier.dk

Færdigt annoncemateriale inkl. link til hjemmeside sendes til online@nordiskemedier.dk

Ja, der kan være video i dine bannere på mediesiderne.
 
Videobanner skal leveres som HTML eller MP3-filer. Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 10 mb.
 
Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder.
 
HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
 
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fallbackbanner til brug på mobil- og tabletskærme.
Nej. Al annoncering i nyhedsbrevet skal være statiske billeder, så vi kan sikre os, at alle nyhedsbrevmodtagere, kan se al indhold i udsendelsen.
 
Ønsker du animerede annoncer, er muligt på vores mediesider. Her kan alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret.
 
Kontakt os på online@nordiskemedier.dk og hør mere om dine annonceringsmuligheder.

Ja, det kan vi. Statistik for grafisk annoncering kan indhentes ved at kontakte din konsulent eller sende en e-mail til online@nordiskemedier.dk.

Er du medlemskunde?
Medlemmer har ikke selv adgang til at se eksponeringer og klik for annoncering på mediesider og i nyhedsbrevet.
Er du medlem, har du kun mulighed for at se statistik på dine egne medlemsopslag.
 
Kontakt os for mere information på online@nordiskemedier.dk.
Har du ønske om at annullere eller ændre din online annonce-ordre, skal du kontakte din konsulent direkte. 

Hvis du vil have indblik i din ordre, kan du kontakte den konsulent, du har købt ordren ved, eller kontakte os på e-mail online@nordiskemedier.dk

De konkrete specifikationer og formater kan ses på det enkelte medies side. Du kan se en oversigt over alle medier her.
Ja, du kan få grafisk hjælp.
 
Har I brug for en grafiker til at hjælpe med jeres udformning, er der følgende krav til billeder, logoer og tekst.
 
Billeder skal være min. 200 DPI / 300 DPI, afhængigt af om det er annoncering i avis- eller magasinudgivelse, og skal være i filformaterne .jpg, .tiff, .eps, .psd og .png. Logo og grafiske elementer leveres som .eps eller .ai vektorgrafik.
 
Teksten sendes separat i et .docx-format eller i mailen med materialet.
 
Vi skal have materiale til produktion senest 10 dage før, annoncekampagnen skal starte op.
 
Kampagnepris og vilkår aftales direkte med jeres konsulent.
 
Du kan læse mere om tekniske specifikationer og formater for hvert medie, under det enkelte medies side nederst. Se oversigten over alle medier her.

Færdige annoncer skal sendes til materiale@nordiskemedier.dk med angivelse af ordrenummer.

Hvis du har overskredet deadline for at indsende annoncemateriale, skal du kontakte kundeservice eller din konsulent hurtigst muligt.
 
Send en mail til materiale@nordiskemedier.dk med annoncen og et ordrenummer.
Annulleringsbetingelser
Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
 
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.
 
Læs vores handelsbetingelser for printannoncering her. 
 
For at annullere din ordre bedes du kontakte din konsulent eller vores kundeservice: info@nordiskemedier.dk

Fandt du ikke det, du søgte?

 

Kontakt os
Telefon: +45 72 28 69 70
E-mail: info@nordiskemedier.dk