Handelsbetingelser og privatlivspolitik

Generelle abonnementsbetingelser

Følgende generelle abonnementsbetingelser (herefter ”Abonnementsbetingelser”) er gældende for alle abonnementsprodukter og medlemskabsportalen (herefter ”Abonnementet”) fra Nordiske Medier A/S, CVR. 10150825, Østre Havnegade 63-65, 9000 Aalborg (herefter ”Nordiske Medier”).
 
1. Abonnement

1.1. For at oprette Abonnementet hos Nordiske Medier skal kunden (herefter ”Kunden”) være fyldt 18 år. Når Kunden opretter et abonnement hos Nordiske Medier, accepterer Kunden disse Abonnementsbetingelser.

1.2. Nordiske Mediers Abonnement er et løbende abonnement, som automatisk bliver fornyet én gang om året. Abonnementet løber, indtil det opsiges af Kunden eller Nordiske Medier.

1.3. Der sker ikke automatisk forlængelse af et gratis prøveabonnement.

2. Brugerlogin

2.1. Digitale Abonnementer samt alle digitale værktøjer og produkter forudsætter oprettelse af et personligt brugerlogin for at kunne benytte tjenesterne.

2.2. Kunden kan oprette sit Abonnement på alle Nordiske Mediers betalte medier eller kontakte kundeservice på tlf. 72 28 69 70 . Efter oprettelse vil Kunden først få tilsendt en mail med et aktiveringslink og herefter en mail med brugernavn og en kode. Når Kunden har logget ind første gang, kan koden ændres.

2.3. Et brugerlogin består af følgende obligatoriske oplysninger: navn, adresse, virksomhed, mailadresse, telefonnummer samt en selvvalgt personlig kode. Brugerloginet er personligt og må kun anvendes i personligt regi. Det personlige login må ikke deles og mangfoldiggøres uden aftale jf. lov om ophavsret. Misbrug kan medføre krav om erstatning, samt at Kundens adgang spærres.

2.4. Ved flere brugere i organisationen, skal der indgås en samlet virksomhedsløsning (herefter ”Virksomhedsløsning”). Her tilbyder Nordiske Medier skræddersyede løsninger, der giver adgang for hele virksomheden.

2.5. Ved mistet login eller spørgsmål, kan Nordiske Medier kontaktes på abonnement@nordiskemedier.dk eller på tlf. 72 28 69 70.

3. Priser

3.1. Gældende priser kan til enhver tid findes på hjemmesiden for det produkt, Kunden abonnerer på. Alternativt kan prisen oplyses ved at kontakte kundeservice her.

3.2. Efter udløb af en tilbuds- eller kampagneperiode fornyes Abonnementet automatisk til gældende abonnementspris. Dette er dog ikke gældende for et gratis prøveabonnement.

3.3. Nordiske Medier kan løbende ændre abonnementsprisen jf. pkt. 7 om varsling og opsigelse. Nordiske Medier kan blandt andet ændre abonnementsprisen som følge af udefrakommende omkostninger.

3.4. Prisændringer vil altid blive annonceret i det pågældende abonnementsprodukt. Dette vil blive varslet i kolofonen i print samt online min. én måned, forinden ændringen træder i kraft.
Nordiske Medier tager forbehold for trykfejl og tekniske fejl, der måtte forårsage forkert prisangivelse.

4. Betaling

4.1. Alle priser er i danske kroner og eksklusive moms, medmindre andet er angivet.
Standardbetalingsbetingelsen er 14 dage netto.
Nordiske Medier fakturerer Kunden forud. Faktura udsendes sædvanligvis pr. mail. Alle fakturer skal betales senest på forfaldsdatoen.

4.2. Ønsker Kunden, at fakturaen tilsendes som papirfaktura med almindelig post, tillægges et faktureringsgebyr på 49 kr. pr. faktura.

4.3. Abonnementer, der inkluderer printprodukt, pålægges porto, der modsvarer forsendelsesomkostningerne ved forsendelse til udlandet inkl. Grønland og Færøerne.

4.4. Abonnementer, der inkluderer onlineadgang, aktiveres iht. bestillingstidspunktet. Fremsendelse af faktura medfører en ekspeditionstid på 1-2 arbejdsdage.

4.5. Ved forsinket betaling, har Nordiske Medier ret til at opkræve morarente fra betalingsfristens udløb, og indtil betalingen sker, og i øvrigt i henhold til rentelovens bestemmelser. Nordiske Medier har endvidere, i overensstemmelse med Rentelovens regler, ret til at opkræve rykkergebyrer (100 kr. pr. påmindelse, dog maks. 300 kr.), inkassogebyr og kompensationsbeløb ved for sen betaling. Manglende betaling fritager ikke Kunden for betaling og betragtes ikke som en opsigelse.

4.6. Nordiske Medier forbeholder sig ret til, helt eller delvist, at spærre for levering af fremtidige ydelser, samt eventuelt ophæve aftale om fremtidige ydelser, såfremt Kunden ikke betaler rettidigt.

5. Fortrydelsesret

5.1. Kunden har 14 dages fortrydelsesret. Fortrydelsesfristen regnes fra det tidspunkt, hvor Kunden modtager ordrebekræftelsen på sit køb. Såfremt Kunden vil gøre brug af sin fortrydelsesret, skal Nordiske Mediers kundeservice have besked inden udløb af fortrydelsesfristen.

5.2. Såfremt Kunden har modtaget et fysisk produkt eller har haft digital adgang til artikler og e-avis, i den periode fortrydelsesretten gør sig gældende, betaler Kunden for den periode, denne har haft adgang til abonnementet.

6. Opsigelse

6.1. Hver af Parterne kan opsige Abonnementet med skriftligt varsel senest 3 mdr. før abonnementsperiodens udløb. Såfremt Abonnementet ikke opsiges senest 3 mdr. før abonnementsperiodens udløb, udløses en ny bindingsperiode på 12 måneder, idet Abonnementet kontinuerligt fornyes. Kunden har til enhver tid ansvaret for at opsige Abonnementet rettidigt.
Hvis Abonnementet ikke opsiges rettidigt, krediteres Kunden ikke for gentegningen af abonnementet.

6.2. Opsigelse skal ske ved at sende en mail til abonnement@nordiskemedier.dk medsend her kundenummer og navn. Manglende betaling er ikke en gyldig opsigelse.

7. Ændringer i abonnementsprodukter eller tjenester

7.1. Nordiske Medier kan løbende ændre i sammensætning, opbygning og indhold af abonnementsprodukter/tjenester. Ændringer kan eksempelvis være en følge af redaktionelle omlægninger eller beslutninger, tjenester eller indhold, ophør af eksisterende samarbejder, udvikling af nye produkter, tjenester eller nyt indhold, samt ved udfasning af produkter, tjenester eller indhold.

7.2. Den til enhver tid gældende ordinære abonnementspris fremgår af hjemmesiden. Større ændringer i Abonnementet varsles med minimum en (1) måneds varsel til ændringens ikrafttræden. Kunden har herefter mulighed for at opsige abonnementet til ændringens ikrafttræden.

8. Ændringer til generelle Abonnementsbetingelser

8.1. Nordiske Medier kan til enhver tid ændre i de gældende Abonnementsbetingelser. Hvis der sker væsentlige ændringer, forpligter Nordiske Medier sig til at give varsel til Kunden herom min. en (1) måned før ændringerne træder i kraft.

8.2. Nordiske Medier kan altid ændre Abonnementsbetingelserne uden at give Kunden besked herom, hvis ændringerne er til fordel for Kunden.

8.3. Nordiske Medier kan ikke garantere, at produktet understøtter samtlige browsere og styresystemer, og garanterer ikke for tilgængeligheden af Abonnementet gennem tredjepartssites.
For at Kunden får den bedste læseroplevelse, anbefaler Nordiske Medier, at Kunden altid benytter den seneste softwareopdatering.

8.4. Abonnementet og produkter, som er en del af Abonnementet, vil være tilgængeligt via Kundens profil i abonnementsperioden. Manglende eller forsinket adgang til Nordiske Mediers onlineprodukter, der indgår i Kundens abonnement, godtgøres ikke.

9. Servicemeddelelser og information

9.1. I forbindelse med Kundens relation til Nordiske Medier bl.a. ved tegning af et Abonnement og oprettelse af brugerlogin, vil Kunden i nødvendigt omfang modtage e-mails fra Nordiske Medier vedrørende tekniske problemer, betaling og servicemeddelelser generelt.
Derudover vil Kunden modtage velkomstmails i forbindelse med købet, ligesom, hvis afgivet samtykke vil Kunden få tilsendt nyhedsbreve, tilbud om fordele og muligheder ved Abonnementet.
Man kan til enhver tid frabede sig at modtage disse ved at afmelde sig yderligere marketingsrelateret korrespondance i selve e-mailen. Man kan naturligvis også kontakte kundeservice på telefon 72 28 69 70 eller på abonnement@nordiskemedier.dk med besked om enten tilmelding eller afmelding.

10. Privatlivspolitik

10.1. Der henvises til den enhver tid gældende persondatapolitik for Nordiske Medier. Læs mere her.

11. Ophavsret

11.1. Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold, der ejes af Nordiske Medier, er beskyttet efter lov om ophavsret, og må således kun bruges til privat læsning og visning. Nordiske Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. Ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

11.2. Kunden erklærer sig indforstået med at ville respektere ophavsrettighederne. Kunden hæfter for kundens ansattes overholdelse af Nordiske Mediers rettigheder ved brug, og Kunden er forpligtet til at drage omsorg for, at Kundens ansatte gøres udtrykkeligt opmærksom på, at Nordiske Medier er ophavsretligt beskyttet og alene må anvendes i overensstemmelse med vilkårene i abonnementsaftalen.

12. Ansvarsbegrænsning og Force Majeure

12.1. Nordiske Medier er erstatningsansvarlige efter dansk rets almindelige regler med nedenstående begrænsninger, dog således at begrænsningerne kun gælder, såfremt tabet ikke kan henføres til Nordiske Mediers grove uagtsomhed eller forsætlige forhold.

12.2. Nordiske Medier påtager sig ikke ansvar for tab, der måtte opstå som følge af manglende eller forsinket levering af både trykte og digitale udgivelser, tekniske fejl, forsinkelse i distributionen samt problemer med opkobling til internettet, behandling af data i forbindelse med betaling eller tab påført på anden måde.

12.3. Nordiske Medier fraskriver sig ethvert ansvar for tab forårsaget af, at Kunden af digitale udgivelser har anvendt servicen uden at følge de tekniske kravspecifikationer og supplerende vejledninger.

12.4. Nordiske Medier er ikke ansvarlige for fejl eller mangler ved købte udgivelser eller artikler, herunder fejl i data mv., medmindre det kan dokumenteres, at fejlen kan tilregnes Nordiske Medier som forsætlig eller groft uagtsom.

12.5. Hvis Nordiske Medier ikke kan opfylde forpligtelser efter denne aftale alene på grund af omstændigheder, som Nordiske Medier ikke er herre over eller ikke har kunne forudse, herunder force majeure, bærer Nordiske Medier intet ansvar og friholdes for et eventuelt erstatningskrav og andre afledte krav. Sådanne omstændigheder er bl.a., men ikke begrænset til, brand, krig, oprør, strejker, lockout, naturkatastrofer, vejrforhold, myndighedspåbud eller lignende, som Nordiske Medier ikke med rimelighed kunne forventes at have forudset ved indgåelse af abonnementsaftalen eller ikke uden væsentlige omkostninger kunne have undgået eller overvundet.

12.6. Skulle en situation opstå, hvor både den trykte og digitale udgave af en avis ikke kan leveres, uanset årsagen, vil kompensation alene blive relevant, såfremt både den trykte og digitale udgave ikke kan leveres i mere end to på hinanden følgende udgivelser.

12.7. Nordiske Medier kan under ingen omstændigheder holdes ansvarlig for tabt fortjeneste, driftstab eller andre indirekte tab.

13. Misligholdelse af abonnementsaftalen

13.1. Hvis en part væsentligt misligholder abonnementsaftalen, er den anden part berettiget til skriftligt at ophæve abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning.

13.2. Som væsentlig misligholdelse fra Kundens side betragtes blandt andet, men ikke begrænset til, samtlige overtrædelser af Nordiske Mediers ophavsrettigheder og tekst- og datamining i strid med pkt. 11, at Kunden deler, udlåner eller på anden vis overlader sit login til tredjemand, at Kunden deler eller videredistribuerer indholdet eller foretager erhvervsmæssig eller kommerciel anvendelse af abonnementsprodukterne/tjenesterne, samt Kundens manglende betaling.

13.3. Betaler Kunden ikke for Abonnementet i overensstemmelse jf. punkt 4., har Nordiske Medier ret til med 10 dages forudgående varsel at lukke for adgang til Abonnementet. Kundens adgang etableres først på ny, når forfaldne beløb er modtaget hos Nordiske Medier.

13.4. Kundens adgang er personlig og alle former for deling af abonnementet og deling af link til tredjemand, vil anses som væsentlig misligholdelse af abonnementsaftalen, medmindre Kunden har en virksomhedsløsning.

13.5. Ophæver Nordiske Medier Abonnementet som følge af Kundens misligholdelse, herunder misligholdelse af betaling, er Nordiske Medier berettiget til at beholde den allerede erlagte forudbetaling. Ophæver Kunden Abonnementet som følge af Nordiske Mediers misligholdelse, sker ophævelsen alene for fremtiden, og Kunden kan kræve betaling tilbagebetalt fra og med den måned, hvori misligholdelsen finder sted.

14. Klager og mangler

14.1. I tilfælde af klager fra Kunden, skal Kunden og Nordiske Medier forsøge at løse disse i mindelighed. Eventuelle klager kan rettes til kundeservice. Hvis Kunden og Nordiske Medier ikke kan komme til enighed, henvises der til Forbrugerklagenævnet.

14.2. Pr. 17. februar 2020 skal en klage over en vare eller tjenesteydelse indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her.

14.3. I forhold til mangler på produkter, henviser Nordiske Medier til Købelovens mangler.

15. Lovvalg og værneting

15.1. Enhver tvist mellem Nordiske Medier og Kunden skal afgøres efter dansk ret. Denne lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets international privatretlige regler. Tvisten skal afgøres ved Retten i Aalborg som aftalt værneting

16. Kundeservice og kontaktoplysninger

16.1. Kontakt kundeservice her.

17. Særligt for specifikke produkter

I det følgende beskrives særlige betingelser for specifikke produkter. Er der uoverensstemmelse mellem disse særlige betingelser og de generelle betingelser, vil de særlige betingelser have forrang.

Virksomhedsløsning
17.1. En Virksomhedsløsning defineres ud fra virksomhedens / organisationens konkrete behov i forhold til et eller flere medieprodukter.

17.2. Der udarbejdes en særskilt aftale – Virksomhedsaftale – for den specifikke løsning for virksomheden. Aftalen sendes til Kunden efter aftalens indgåelse.

17.3. En Virksomhedsaftale sikrer, at alle bemyndigede medarbejdere eller et defineret antal, kan anvende de enkelte medieprodukter i relation til Kundens virksomhed.

17.4. En Virksomhedsaftale sikrer, at de enkelte medarbejdere kan få sit eget personlige login med adgang til alt låst indhold, digitale værktøjer og personlig overvågning, regnskaber m.m.

17.5. En Virksomhedsaftale, der er opbygget med IP-autorisation, giver virksomheden fri og uhindret adgang til et eller flere medier uden brug af personligt login.

17.6. En Virksomhedsaftale med IP-autorisation skal betragtes som en intranetaftale. Kobling til ekstranet er ikke tilladt.

17.7. En Virksomhedsaftale med IP-autorisation giver kunden mulighed for at videreformidle artikler internt i virksomheden samt at samle specifikke artikler i form af dybe links direkte til pågældende artikler, i fuld tekst eller PDF via. interne mails/nyhedsbreve.

Betingelser for annonceringsprodukter

Annoncebetingelser

Følgende Annoncebetingelser er gældende for alle annonceprodukter fra Nordiske Medier A/S CVR. 10150825, Østre Havnegade 63-65, 9000 Aalborg (herefter ”Nordiske Medier”).
Ved accept af tilbud eller annoncøraftale tilkendegiver annoncøren (herefter ”Annoncøren”), at denne har fuldmagt til at indgå aftale, samt at Annoncøren accepterer og tager det fulde ansvar for alle de forpligtelser, der pålægges Annoncøren som følge af nedenstående vilkår og betingelser.
Annoncering må alene anvendes til at markedsføre produkter, ydelser og services fra Annoncøren og må ikke overdrages til tredjepart.

I det følgende betragtes ”annoncer” som markedsføring på alle medieplatforme ejet af Nordiske Medier og dækker således over printannoncer, bannerannoncer, nyhedsbrevsannoncer, digitale produkter og podcasts mv., medmindre andet specifikt er angivet.

Annoncemateriale

Elektronisk annoncemateriale opbevares i 21 dage efter sidste indrykningsdag. Bortkommet materiale erstattes ikke. Modtages annonceteksten via telefon, vil annonceteksten blive gentaget for Annoncøren for at udelukke fejl.
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncerne adskille sig fra layoutet.

Persondata

Annoncøren indestår for, at samtykke og oplysningspligt i henhold til persondataforordningen er iagttaget i forhold til persondata, der måtte være i det materiale, der anvendes i annoncer og korrespondance m.v., samt efterfølgende opbevaring af materialet hos Nordiske Medier.

Behandling af personoplysninger
Der henvises til den enhver tid gældende persondatapolitik for Nordiske Medier. Læs mere her.  

Ansvarlig markedsføring og annoncekodex

Indrykkede annoncer må ikke stride mod gældende lov, herunder Kulturministeriets bekendtgørelse af lov om radio- og fjernsynsvirksomhed nr. 1155 af 18.06.2020, det internationale kodex for reklame samt rettighedsalliancens kodex. Ansvaret herfor påhviler Annoncøren.

Nordiske Medier kan afvise annoncer, som strider mod Nordiske Mediers interesse, eller som Nordiske Medier af anden grund ikke ønsker at optage.

En bestemmelse i Markedsføringsloven betyder, at det som udgangspunkt ikke er tilladt at markedsføre forbrugslånsvirksomheder og forbrugerkreditaftaler med kontant udbetaling i forbindelse med markedsføring af spil og spiludbydere.
Det er den enkelte forbrugslånsvirksomhed, der er ansvarlig for, at ovennævnte forbud efterleves, men Nordiske Medier vil gerne imødekomme vores annoncørers ønske om ansvarlig markedsføring på området.

Ved kampagnebestilling og ordregodkendelse er det Annoncørens fulde ansvar at oplyse og sikre, at der sker korrekt identifikation af den enkelte annonce, samt at indholdet af annonceringen stemmer overens med gældende lovning.
På hver ordre skal Nordiske Medier informeres, om den konkrete annonce omfatter en af de to nedenstående kategorier:
1. Forbrugslånsvirksomheder og kreditaftaler med kontant udbetaling
2. Spil eller spiludbydere
Såfremt Nordiske Medier er blevet oplyst om annonceringen inden for de to kategorier, vil Nordiske Medier indføre rimelige tekniske foranstaltninger imod annoncering på tværs af kategorier, således at det kan undgås at give det indtryk, at de to kategorier markedsføres samtidig.

Immaterielle rettigheder, herunder ophavsret

Nordiske Medier har ophavsret til al data og indhold udgivet og produceret af Nordiske Medier, både i form af billeder, lyd og tekst samt i forbindelse med udarbejdelse af produkter til Annoncøren.
Det er tilladt at mangfoldiggøre eller sælge indhold produceret, udarbejdet og/eller på anden måde offentliggjort af Nordiske Medier, såfremt der foreligger en skriftlig godkendelse hertil.
For al deling af data/materiale udarbejdet af Nordiske Medier gælder, at data/materiale ikke må redigeres eller på anden måde ændres, samt at Nordiske Medier skal krediteres ved navn og logo på al offentliggørelse af data/materiale.

Annoncøren har lov til at videresende specifikke artikler eller content fra Nordiske Medier i form af links direkte til den/de pågældende artikler/content via interne mails og/eller interne nyhedsbreve eller på Annoncørens SoMe platforme.

Annoncer produceret af Nordiske Medier kan udleveres til Annoncøren i redigerbare filer mod et gebyr. Nordiske Medier fraskriver sig ansvaret for brug af indholdet, herunder teknisk kvalitetssikring samt rettigheder til indholdet i annoncen.

Bidrager Annoncøren med materiale og data til udarbejdelse af annoncer, virksomhedsprofiler m.m. indestår Annoncøren for, at materialet ikke krænker tredjemands rettigheder, at Annoncøren har den fornødne kommercielle brugsret og ret til videregivelse til Nordiske Medier.
Såfremt Nordiske Medier måtte blive mødt med et krav fra tredjemand for enten krænkelse af tredjemands rettigheder eller øvrige krav, skal Annoncøren godtgøre Nordiske Medier for ethvert tab, som Nordiske Medier kan dokumentere.

Deadlines og materialelevering

Ved aflevering af materiale senere end de aftalte deadlines eller ved manglende overholdelse af tekniske specifikationer, kan Nordiske Medier ikke garantere, at kampagnen kan afvikles i den aftalte periode.
Find tekniske specifikationer for de enkelte medier her.
Det er muligt at foretage ændringer eller annullere annoncer op til 4 uger før kampagnedatoen uden gebyr.
Såfremt der foretages ændringer af kampagneperiode eller ordren annulleres senere end 4 uger før kampagnedatoens start, betales 50% af ordrens beløb. Foretages ændringer eller annulleres bookingen 7 dage eller senere før kampagnedatoens start, betales hele ordrens beløb.

Betaling og tillæg

Alle priser er i danske kroner og ekskl. moms, medmindre andet er angivet.
Standardbetalingsbetingelsen er 14 dage netto.
Nordiske Medier forbeholder sig ret til at indhente kreditoplysninger samt kræve forudbetaling for visse typer annoncer – herunder private annoncer.
Ønskes faktura fremsendt med almindelig post, pålægges et faktureringsgebyr på kr. 49 ekskl. moms.

Ved forsinket betaling, har Nordiske Medier ret til at opkræve morarente fra betalingsfristens udløb og indtil betaling sker, og i øvrigt i henhold til rentelovens bestemmelser. Nordiske Medier har endvidere i overensstemmelse med rentelovens regler ret til at opkræve rykkergebyrer (100 kr. pr. påmindelse – dog max. 300 kr.), inkassogebyr og kompensationsbeløb ved for sen betaling. Nordiske Medier forbeholder sig ret til, helt eller delvist, at spærre for levering af fremtidige ydelser, samt eventuelt ophæve aftale om fremtidige ydelser.

Annoncering bestilt til indrykning i et nyt kalenderår, afregnes efter gældende priser for det nye kalenderår. Dette gælder for alle Nordiske Mediers produkter.

Annullering af bestilte annoncer skal ske 14 dage før udgivelsesdatoen, ellers forbeholder Nordiske Medier sig retten til fuld fakturering. Ved annullering af en del af en ordre, vil for meget opnået mængderabat på den del af ordren, der er leveret, blive efterfaktureret.

Tavshedspligt

Parterne forpligter sig til at iagttage tavshed om alle ikke alment kendte informationer og materialer om den anden Part, herunder oplysninger om annonceaftalens indhold.
Tavshedspligten omfatter medarbejdere, underleverandører og andre eksterne rådgivere, der medvirker til annonceaftalens udførelse. Tavshedspligten gælder også efter annonceaftalens levering og ophør.

Erstatning og ansvarsbegrænsning

Nordiske Medier er erstatningsansvarlige efter dansk rets almindelige regler, dog med de begrænsninger, som udtrykkeligt følger af nedenstående bestemmelser.

Reklamation
For eventuelle fejl, som Nordiske Medier er helt eller delvis skyld i, ydes kompensation efter Nordiske Mediers skøn over værdiforringelsen. Dette kan dog aldrig overstige prisen for annoncen.
Reklamationer skal fremsættes omgående, og senest fem dage efter indrykning. Bringes annoncen flere gange med samme fejl, uden Annoncøren reklamerer herfor, ydes eventuel kompensation kun på første indrykning. Reklamation vedr. faktura skal være Nordiske Medier i hænde senest fem dage efter modtagelsen.

Erstatningsansvar
Nordiske Medier er uden ansvar for tab eller skader, der påføres Annoncøren som følge af fejl i annoncen, forkert indrykningsperiode eller manglende indrykning, ej heller for materiale modtaget fra andre medievirksomheder. Nordiske Medier er uden ansvar for ulovlige, falske eller uretmæssigt indrykkede annoncer, herunder annoncer stridende mod tredjemands rettigheder og markedsføringsloven. Dette påhviler alene Annoncøren, uanset om Nordiske Medier har godkendt brug af annoncen.
Opbevarer Nordiske Medier materiale mv. anvendt i forbindelse med indrykning af annoncer, sker det på Annoncørens risiko. Der kan således ikke stilles krav mod Nordiske Medier, hvis materialet går tabt, uanset årsagen.

Force majeure
Hvis Nordiske Medier ikke kan opfylde forpligtelserne overfor annoncøren på grund af omstændigheder, som Nordiske Medier ikke er direkte herre over eller ikke har kunnet forudse, herunder force majeure, bærer Nordiske Medier intet ansvar og friholdes for eventuelt erstatningskrav og andre afledte krav. Sådanne omstændigheder regnes blandt andet som: lynnedslag, hackerangreb, pandemier, systemnedbrud på et system, der integrerer med Nordiske Mediers platforme, vejrforhold, brand, myndighedsbestemmelser eller andre offentlige bestemmelser, fejl i operatørs net, arbejdskonflikter samt almene fejl på transporter, varer, eller lignende, som Nordiske Medier ikke med rimelighed kunne forventes at have forudset eller ikke uden væsentlige omkostninger kunne have undgået eller overvundet.

Særligt for specifikke produkter

For enkelte produkter gælder både ovenstående generelle betingelser samt særlige betingelser, som fremgår nedenfor.

Print
Deadline for indlevering af materiale aftales med Nordiske Mediers sælgere.
For printannoncer pålægges et miljøtillæg på kr. 0,25 pr. mm pr. indrykning eller 6% af ydelser inkl. indstik.
Nordiske Medier tager forbehold for, at der kan være udsolgte uger/udgivelser. Ønskes annoncer med særplacering, farveannoncer, forsider eller specialannoncer (bagsider m.m.) bør der, af hensyn til plads, reserveres i god tid.
Der tillægges 2 mm til ombrydningsluft på annoncer, som ikke er standardstørrelser. Der kan kun benyttes DP standardfarver. Flere tekniske specifikationer kan findes på de enkelte mediesider her.
Kan Annoncørens ønske om særplacering ikke imødekommes, placeres annoncen bedst muligt og beregnes efter opnået placering – dog aldrig til en højere pris end prisen for ønsket placering.

Online
Ved online annoncer aftales deadline med grafikeren, som fremsender booket annoncekampagne, specifikationer samt deadline.
Leveres der færdigt materiale, skal dette være Nordiske Medier i hænde to (2) hverdage inden opstart. Skal Nordiske Medier hjælpe med at udarbejde materialet, skal materiale til produktion være Nordiske Medier i hænde senest ti (10) dage før, annoncen skal starte op.
Bannere udarbejdes gratis, når der bestilles bannere for min. to (2) måneder. Nordiske Mediers sites er responsive, og bannere tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Flere tekniske specifikationer kan findes her.  

Nyhedsbrev
Nyhedsbrevet sendes ud til den relevante branche pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagpersoner, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Leveres der færdigt materiale, skal dette være Nordiske Medier i hænde to (2) hverdage inden opstart. Skal Nordiske Medier hjælpe med at udarbejde materialet, skal materiale til produktion være Nordiske Medier i hænde senest ti (10) dage før, annoncen skal starte op.
Ordet ”Annonce” bør tydeligt fremgå øverst i annoncen, så det er tydeligt, at det er en annonce, så Nordiske Medier kan følge lovgivningen på dette område. Tekniske specifikationer for annoncering i nyhedsbrevet kan findes her.

Hjemmesideproduktion
Annoncøren opnår ophavs- og brugsret til den leverede hjemmeside, når Annoncøren har accepteret og betalt. Betaler kunden ikke før forfaldsdatoen, opnår Kunden ikke ophavs- eller brugsret til det leverede. Benytter Kunden sig af det leverede uden at have opnået ophavs- og brugsretten, anses dette som et brud på Nordiske Mediers ophavsret, hvorfor kunden vil blive mødt med et krav om erstatning.

Søgeoptimering og Google Ads
SEO-aftaler og Google Ads-aftaler er fortløbende indtil de opsiges. Dette kan ske med tre (3) måneders skriftligt varsel til månedens udgang. Ad spend i Google Ads aftaler er ikke omfattet og afregnes direkte fra Google.

Digitale platforme
I henhold til lovgivningen kan Nordiske Medier træffe de fornødne juridiske, organisatoriske, driftsmæssige, tekniske og sikkerhedsmæssige foranstaltninger for, at der er tale om en sikker og velfungerende platform, herunder til sikring mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes, forringes eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Hvis Nordiske Mediers platforme ikke fungerer tilfredsstillende, fordi Nordiske Medier har været nødt til at gennemføre en teknisk, vedligeholdende eller driftsmæssig handling eller platformene ikke er tilgængelig for brugerne eller kan gennemføre planlagte visninger af annoncørens indhold, er Nordiske Medier ikke forpligtet til at erstatte eventuelle tab uanset årsag, såfremt den pågældende platform er oppe senest 48 timer efter, at platformen er rapporteret af annoncøren som værende nede. Endvidere erstatter Nordiske Medier alene annoncørens direkte tab og således ikke eventuelle tredjemænds tab.

Linkbuilding
Linkbuilding artiklerne er online i minimum 2 år. Ved frasalg af sider/virksomheder forbeholder Nordiske Medier sig retten til at fjerne links, såfremt ny ejer ikke ønsker dem online, og i tilfælde af, at nogle sider bliver lukket ned, at lave redirects til andre sider af tilsvarende kvalitet.
Modtagere skal uden hindring kunne adskille reklamebudskaber fra domæner indeholdende uafhængigt, redaktionelt indhold og afsender skal fremgå klart og tydeligt.
Teksten skal være unik for at undgå plagiat eller duplikeret indhold og må ikke være rettet mod børn, være anstødeligt, nedværdigende eller lignende. Udgivelsen skal minimum indeholde 400 ord, og der må maksimalt laves 3 links til ét domæne.
Det er ikke tilladt at videresælge eller på anden måde overdrage links købt hos Nordiske Medier til tredjepart, ligesom salg af links i fora, åbne eller lukkede Facebook-grupper eller andre offentlige eller delvist offentlige steder heller ikke er tilladt uden forudgående aftale

Advertorials
En advertorial skabes i samarbejde med Nordiske Mediers kommercielle tekstforfattere, og der tages typisk afsæt i en positiv nyhed eller historie om virksomheden, som optræder i nyhedsstrømmen over for modtageren. Illustration af advertorials online placering kan ses her.
Online advertorials har en længde på max. 2.000 anslag (inkl. mellemrum). Det er muligt at understøtte med billeder og link til video.
Hvis der leveres færdigt materiale, skal dette leveres to (2) uger før indrykning. Online advertorials kører i en periode af én uges varighed – fra mandag til søndag inkl. opsætning. De placeres på forsiden i nyhedsflowet blandt de øvrige artikler samt i nyhedsbrevet om mandagen under almindelige artikler.
Der vil blive udarbejdet en afsluttende rapport, der viser samlet antal visninger som følge af advertorials.

Advertorials i print vil blive indrykket i en eller flere af Nordiske Mediers fagrelevante medier, og advertorial-artiklerne bliver placeret blandt de øvrige artikler. Derudover vil artiklerne blive eksponeret i e-avis med link. Advertorials vil blive mærket med ”annonce” i toppen af siden.
Der vil blive udarbejdet tekst og grafisk opsætning direkte målrettet det relevante medies læsere.

Generelle betingelser for et Medlemskab

1. Anvendelse og omfang

1.1 Disse almindelige abonnementsbetingelser (herefter ”disse vilkår”) gælder for abonnement (herefter ”Medlemskab”) fra et eller flere af Nordiske Medier A/S’, CVR -nr. 10150825, produkter (Nordiske Medier A/S herefter ”Leverandøren”) til Kunden.

1.2 Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til ydelsen fra kundens side, anført i f.eks. kundens indkøbsbetingelser eller oplyst ved indgåelsen af abonnementsaftalen, er ikke bindende for Leverandøren, medmindre Leverandøren udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med vilkårene.

2. Medlemsportalen

2.1 Leverandøren tilbyder med Medlemskabet et online marketingsværktøj inden for B2B i Danmark, Sverige og Norge, som kan anvendes til at indrykke artikler, annoncer mv. i Leverandørens medier.

2.2 Leverandøren tilbyder udelukkende et online marketingsværktøj, og er ikke ansvarlig for kundens indrykning af annoncer, artikler mv. Leverandøren kan ikke drages til ansvar, hvis en optagelse af indhold krænker lov eller tredjemands rettigheder. Kunden står selv til ansvar over for tredjemand for krænkelse af tredjemands ret, herunder f.eks. ophavsret til artikler og billeder. Som en del af Medlemskabet laves der linkbytte.

2.3 Det er en forudsætning for anvendelsen af Medlemskabet, at Kunden har adgang til internettet samt anvendeligt IT-udstyr.

 3. Anvendelse

3.1 Kunden er alene berettiget til at anvende Medlemskabet til brug for Kundens egen virksomhed. Ved virksomhed forstås en enhed med eget CVR-nr. Kunden må således ikke anvende medlemskabet til flere virksomheder, herunder koncernforbudne virksomheder.

4. Abonnementets løbetid og fakturering

4.1 Abonnementet tegnes for et år ad gangen og faktureres én gang årligt . Medlemsportalen er tilgængelig året rundt og ajourføres løbende. Betaling for abonnement og annoncer er endegyldig og kan ikke refunderes helt eller delvist ved opsigelse i abonnementsperioden.

5. Betalingsbetingelser

5.1 Alle priser er i danske kroner og eksklusive moms, medmindre andet er angivet. Standardbetalingsbetingelsen er 14 dage netto. Leverandøren fakturerer Kunden forud. Faktura udsendes sædvanligvis pr. mail. Alle fakturer skal betales senest på forfaldsdatoen.

5.2 Ønsker Kunden, at fakturaen tilsendes som papirfaktura med almindelig post, tillægges et faktureringsgebyr på 49 kr. pr. faktura.

5.3 Ved forsinket betaling, har Leverandøren ret til at opkræve morarente fra betalingsfristens udløb, og indtil betaling sker, og i øvrigt i henhold til rentelovens bestemmelser. Leverandøren har endvidere, i overensstemmelse med Rentelovens regler, ret til at opkræve rykkergebyrer (100 kr. pr. påmindelse, dog maks. 300 kr.), inkassogebyr og kompensationsbeløb ved for sen betaling. Manglende betaling fritager ikke Kunden for betaling og betragtes ikke som en opsigelse.

5.4 Leverandøren forbeholder sig ret til, helt eller delvist, at spærre for levering af fremtidige ydelser, samt eventuelt ophæve aftale om fremtidige ydelser, såfremt Kunden ikke betaler rettidigt.

6. Opsigelse

6.1 Aftalen kan opsiges med tre (3) måneders varsel til udløb af bindingsperioden. Såfremt abonnementet ikke opsiges senest tre (3) måneder før bindingsperiodens udløb, udløses en ny bindingsperiode på 12 måneder, idet abonnementet kontinuerligt fornyes. Kunden har til enhver tid ansvaret for at opsige abonnementet rettidigt. Hvis abonnementet ikke opsiges rettidigt, krediteres Kunden ikke for gentegningen af abonnementet.

6.2 Ved aftalens ophør vil kundens adgang til Medlemsportalen ophøre, og alt publiceret indhold fra Kunden slettes.

7. Ændringer

7.1 Leverandøren forbeholder sig ret til løbende at foretage ændringer i portalens struktur og layout.

7.2 Leverandøren kan løbende ændre abonnementspriserne. Den til enhver tid gældende ordinære abonnementspris fremgår af hjemmesiden. Ændringer i Abonnementet varsles med minimum én (1) måneds varsel til ændringens ikrafttræden. Kunden har herefter mulighed for at opsige abonnementet til ændringens ikrafttræden.

8. Reklamation

8.1 Reklamationer skal fremsættes straks, og senest fem dage efter indrykning.

9. Driftsstabilitet

9.1 Leverandøren tilstræber stabil drift på Medlemsportalen, men er uden ansvar for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Leverandørens kontrol, så som nedbrud, hackerangreb, cyberterror mv. Såfremt Medlemsportalen er nede, vil Leverandøren tilstræbe at genskabe normal drift hurtigst muligt.

10. Ansvarsbegrænsning

10.1 Leverandøren hæfter, uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed, ikke for følgeskader eller indirekte tab, som f.eks. driftstab, tidstab, avancetab, konsekvenstab, tab af goodwill, manglende opnåelse af forventede besparelser mv.

10.2 Leverandørens ansvar for ethvert tab eller skade er beløbsmæssigt begrænset til prisen for ét års abonnement.

11. Force majeure

11.1 Hvis Leverandøren ikke kan levere i henhold til abonnementsaftalen som følge af force majeure, kan Leverandøren ikke gøres ansvarlig som følge af tab i den anledning, ligesom kunden ikke kan hæve abonnementsaftalen, medmindre sædvanlig opsigelse vil være mulig jf. punkt 6.1.

11.2 Force majeure defineres som et forhold, som Leverandøren ikke har nogen indflydelse på, og som Leverandøren ikke inden for rimelige økonomiske og praktiske foranstaltninger kan omgå, herunder men ikke begrænset til oprør, uroligheder krig, mobilisering, terrorisme, svigt/nedbrud i offentlig elforsyning, strejke, lock-out, arbejdsnedlæggelse, virus, cyberterror, hackerangreb, forsyningssvigt af enhver art, brand, epidemier, pandemier, oversvømmelse m.v.

11.3 Forhold hos Leverandørens underleverandører, der medfører, at Leverandøren ikke er i stand til at opfylde sine forpligtigelser over for kunden, og som ikke kan overvindes uden uforholdsmæssigt store omkostninger for Leverandøren, skal ligeledes betragtes som force majeure.

11.4 Hvis tilgængeligheden til Medlemsportalen i det væsentligste er umulig som følge af force majeure, og dette varer i mere end 30 dage, kan hver af parterne skriftligt opsige abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, men kan ikke i den forbindelse gøre krav gældende mod den anden part.

12. Servicemeddelelser og information

12.1 I forbindelse med kundens relation til Leverandøren bl.a. ved tegning af medlemskab og oprettelse af brugerlogin, vil kunden i nødvendigt omfang modtage e-mails fra Leverandøren vedrørende tekniske problemer, betaling og servicemeddelelser generelt.
Derudover vil kunden modtage velkomstmails i forbindelse med købet, ligesom kunden får tilsendt nyhedsbreve, tilbud om fordele og muligheder ved medlemskabet.
Man kan til enhver tid frabede sig at modtage disse ved at afmelde sig yderligere marketingsrelateret korrespondance i selve e-mailen. Man kan naturligvis også kontakte kundeservice på telefon 7228 6970 eller på info@nordiskemedier.dk med besked om enten tilmelding eller afmelding.

13. Misligholdelse

13.1 I tilfælde af en af parternes væsentlige misligholdelse af Abonnementsaftalen, kan den ikke-misligholdende part ophæve Abonnementsaftalen uden yderligere varsel, hvis det misligholdende forhold ikke er bragt til ophør inden 10 hverdage regnet fra afgivelse af skriftligt påkrav til den misligholdende part.

13.2 I tilfælde af konkurs, rekonstruktion, likvidation, tvangsopløsning, indgåelse af tvangsakkord, indgåelse af frivillig tvangsakkord eller lignende, er den anden part berettiget til at ophæve abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning.

13.3 Betaler kunden ikke for ydelsen i overensstemmelse jf. punkt 4., har Leverandøren ret til med 10 dages forudgående varsel at lukke for adgang til Medlemsportalen. Kundens adgang etableres først på ny, når forfaldne beløb er modtaget hos Leverandøren.

13.4 Misligholdelse kan udover manglende betaling og overtrædelse af øvrige forhold i disse vilkår ligeledes være kundens upload af filer befængt med virus eller malware, upload af artikler/annoncer med krænkende eller stødende indhold mv. Leverandøren forbeholder sig i disse situationer retten til straks at gribe ind for at begrænse skaden, og om nødvendigt begrænse eller lukke kundens adgang til Medlemsportalen uden ansvar.

13.5 Ophæver Leverandøren abonnementsaftalen som følge af kundens misligholdelse, herunder misligholdelse af betaling, er Leverandøren berettiget til at beholde den allerede erlagte forudbetaling. Ophæver kunden abonnementsaftalen som følge af Leverandørens misligholdelse, sker ophævelsen alene for fremtiden, og kunden kan kræve betaling tilbagebetalt fra og med den måned, hvori misligholdelsen finder sted.

14. Lovvalg og værneting

14.1 Enhver tvist mellem Leverandøren og kunden skal afgøres efter dansk ret. Denne lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets international privatretlige regler. Tvisten skal afgøres ved Retten i Aalborg som aftalt værneting

15. Privatlivspolitik

15.1 Vi behandler dine almindelige personoplysninger, når du køber adgang til vores medlemsportal for at håndtere din adgang til medlemsportalen (GDPR art. 6, stk. 1, litra b). Vi indsamler blandt andet dine oplysninger i forbindelse med, at du opretter et brugerlogin på medlemsportalen. Derudover behandler vi også de oplysninger, som du inkluderer i dine medlemsopslag. Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig, så vi kan administrere dit medlemsabonnement og kommunikere med dig om blandt andet tekniske problemer og ændrede vilkår for dit abonnement. Vores behandling af dine personoplysninger til følgende formål:

– for at levere adgangen til medlemskabsportalen til dig,
– for at kommunikere med dig, f.eks. i relation til ændringer i vores vilkår, og
– for at sikre driften af medlemskabsportalen.

15.2 Vi kan videregive oplysninger om, hvilke medlemsopslag du har interageret med. Dette sker for at måle statistik på medlemmernes trafik. Vi videregiver kun dine oplysninger, hvis du udover dit medlemskab har accepteret cookies på vores site. Vi opbevarer dine oplysninger for medlemskab så længe dit medlemsabonnement er aktivt.

15.3 Vi opbevarer dine oplysninger for Medlemskab så længe dit abonnement er aktivt. Herunder sletter vi dine oplysninger og medlemsopslag, når din adgang ophører, jf. punkt 6.2 ovenfor.

15.4 Alle Medlemmer må udelukkende anvende oplysningerne, som de får til rådighed via Medlemskabsportalen, til at lave statistik på egne medlemsopslag.

15.5 Du kan finde de øvrige oplysninger om vores behandling i vores privatlivspolitik her.

Abonnementsbetingelser for Projektagenten

1. Anvendelse og omfang

1.1 Disse almindelige abonnementsbetingelser (herefter benævnt ”disse vilkår”) gælder for abonnement på ydelsen ”Projektagenten” fra Nordiske Medier A/S CVR-nr. 10150825 (Nordiske Medier A/S benævnes herefter ”Leverandøren”) til kunden.

1.2 Specielle købsbetingelser eller specifikke krav til ydelsen fra kundens side, anført i f.eks. kundens indkøbsbetingelser eller oplyst ved indgåelsen af abonnementsaftalen, er ikke bindende for Leverandøren, medmindre Leverandøren udtrykkeligt skriftligt har erklæret sig indforstået med vilkårene.

2. Projektagenten

2.1 Leverandøren tilbyder med Projektagenten et digitalt værktøj, som kan opsættes til overvågningen af udbud, politiske behandlinger og projekter inden for bygge- og anlægsbranchen.

2.2 Leverandøren formidler udelukkende kontakten mellem ordregiver/indkøber og kunden, og deltager ellers ikke i en evt. kontrakt, og er derfor ikke ansvarlig for eventuelle tvister, som måtte opstå mellem parterne som følge af uenighed om priser, produkter eller andre forhold som vedrører kontraktforholdet. Opdages fejl eller mangler, må kunden således tage direkte kontakt til den relevante ordregiver/indkøber herom.

2.3 Leverandøren kontrollerer ikke rigtigheden eller fuldstændigheden af indhentet offentlig information eller publiceret information om registrerede brugere.

2.4 Ydelsen Projektagenten tilbydes som Software as a Service, således at kunden via internettet og/eller API kald, kan koble sig op på Projektagenten og få adgang til dens funktioner.

2.5 Det er en forudsætning for adgang til Projektagenten, at Kunden har adgang til internettet samt anvendeligt IT-udstyr.

3. Varighed og ophør af abonnementsaftalen

3.1 Abonnementsaftalen træder i kraft ved tiltrædelse af kontrakten.

3.2 Der gælder en bindingsperiode for ydelsen Projektagenten på 12 måneder fra ikrafttrædelsestidspunktet at regne.

3.3 Hver af parterne kan opsige abonnementsaftalen med skriftligt varsel på tre (3) måneder til udløbet af bindingsperioden. Såfremt abonnementsaftalen ikke opsiges senest tre (3) måneder før bindingsperiodens udløb, udløses en ny bindingsperiode på 12 måneder, idet abonnementet kontinuerligt fornyes. Kunden har til enhver tid ansvaret for at opsige aftalen rettidigt. Hvis aftalen ikke opsiges rettidigt, krediteres kunden ikke for gentegningen af abonnementet.

3.4 Ved aftalens ophør vil kundens adgang til Projektagenten ophøre, samt adgangen til det materiale der måtte være gemt af kunden på Projektagenten. Kunden skal derfor af egen drift foranledige, at evt. materiale downloades forinden ophør. Der kan ikke gøres krav gældende mod Leverandøren herfor.

4. Pris og betalingsbetingelser

4.1 Priser for kundens anvendelse af Projektagenten samt evt. opkobling/igangsætning og øvrige ydelser fra Leverandøren fremgår i købsmodulet på www.projektagenten.dk samt den fremsendte ordrebekræftelse, som sendes per mail efter køb. Ved tiltrædelse af abonnementsaftalen accepterer kunden de angivne priser. Priserne er inkluderet de på tidspunktet for abonnementsaftalens ikrafttræden gældende afgifter bortset fra moms.

4.2 Leverandøren kan varsle prisændringer op til en gentegning med én (1) måneds varsel.

4.3 Betalingsbetingelser er netto kontant plus 10 dage fra fakturadato på det anviste betalingssted. Ved betaling efter forfald skal kunden svare med morarente efter den forfaldne saldo fra seneste rettidige betalingsdato og indtil betaling sker. Kunden kan ikke i nogen situation foretage modregning i vederlaget eller nægte betaling for ydelsen grundet krav fra andre retsforhold eller reklamation. Der faktureres som udgangspunkt via mail. Fremsendelse af faktura med brev medfører et gebyr på kr. 49.

4.4 Et abonnement til Projektagenten skal oprettes gennem en sælger hos Leverandøren.

5. Driftsstabilitet og support

5.1 Leverandøren tilstræber stabil drift på Projektagenten, men er uden ansvar for driftsforstyrrelser forårsaget af faktorer uden for Leverandørens kontrol, så som nedbrud, hackerangreb, cyberterror mv. Såfremt Projektagenten er nede, vil Leverandøren tilstræbe at genskabe normal drift hurtigst muligt. Såfremt Projektagenten er nede mere end 48 timer fra kunden giver Leverandøren meddelelse om, at Projektagenten ikke kan tilgås, vil kundens abonnementsperiode blive forlænget uden beregning med den periode, hvor Projektagenten har været nede, efter kunden gør Leverandøren opmærksom herpå.

6. Vedligeholdelse

6.1 For at yde den bedst mulige service på Projektagenten er det nødvendigt periodisk at udbygge/udskifte teknisk udstyr og at foretage softwareopdateringer m.v. Leverandøren foretager derfor løbende vedligeholdelse og opdatering.

6.2 Vedligeholdelse og/eller opdatering varsles over for kunden via Projektagentens hjemmeside.

6.3 I forbindelse med vedligeholdelse kan det være nødvendigt at afbryde adgangen til Projektagenten. Sådanne afbrydelser vil fortrinsvis blive placeret i tidsrummet kl. 21.00 – 06.00 CET. Såfremt det bliver nødvendigt at afbryde adgangen til Projektagenten uden for det anførte tidsrum, vil dette blive varslet forinden, medmindre tekniske eller sikkerhedsmæssige årsager gør det nødvendigt at ændre systemet med øjeblikkeligt varsel.

7. Fortrydelsesret

7.1 Kunden har ingen fortrydelsesret ved køb af Abonnement til Projektagenten. Såfremt Kunden accepterer et tilbud, med en senere ikrafttrædelsesdato, bortfalder enhver fortrydelsesret.

8. Ansvar

8.1 Hver af parterne er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige regler med nedenstående begrænsninger, dog således at begrænsningerne kun gælder, såfremt tabet ikke kan henføres til grov uagtsomhed eller forsætlige forhold hos den skadevoldende part.

8.2 Leverandøren hæfter, uanset på hvilket grundlag et krav rejses, og uanset graden af uagtsomhed, ikke for følgeskader eller indirekte tab som f.eks. driftstab, tidstab, avancetab, konsekvenstab, tab af goodwill, manglende opnåelse af forventet ordre eller besparelse.

8.3 Parterne accepterer, at Leverandøren og Kundens samlede ansvar i henhold til nærværende abonnementsaftale totalt udgør 12 måneders abonnementsbetaling.

9. Force majeure

9.1 Såfremt Leverandøren ikke kan levere i henhold til abonnementsaftalen som følge af force majeure, kan Leverandøren ikke gøres ansvarlig som følge af tab i den anledning, ligesom kunden ikke kan hæve abonnementsaftalen, medmindre sædvanlig opsigelse vil være mulig jf. punkt 3.3.

9.2 Force majeure defineres som et forhold, som Leverandøren ikke har nogen indflydelse på, og som Leverandøren ikke inden for rimelige økonomiske og praktiske foranstaltninger kan omgå, herunder men ikke begrænset til oprør, uroligheder krig, mobilisering, terrorisme, svigt/nedbrud i offentlig elforsyning, strejke, lock-out, arbejdsnedlæggelse, virus, cyberterror, hackerangreb, forsyningssvigt af enhver art, brand, epidemier, pandemier, oversvømmelse m.v.

9.3 Forhold hos Leverandørens underleverandører, der medfører, at Leverandøren ikke er i stand til at opfylde sine forpligtigelser over for kunden, og som ikke kan overvindes uden uforholdsmæssigt store omkostninger for Leverandøren, skal ligeledes betragtes som force majeure.

9.4 Såfremt tilgængeligheden til Projektagenten i det væsentligste er umulig som følge af force majeure, og dette varer i mere end 30 dage, kan hver af parterne skriftligt opsige abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning, men kan ikke i den forbindelse gøre krav gældende mod den anden part.

10. Immaterielle rettigheder og indhold på Projektagenten

10.1 Kunden er gjort bekendt med, at Leverandørens software er ophavsretligt beskyttet, og at kunden alene erhverver en ikke eksklusiv, betinget brugsret til Projektagenten. Brugsretten er betinget af kundens betaling og overholdelse af abonnementsaftalen, og kunden er gjort udtrykkeligt opmærksom på, at brugsretten er tidsbegrænset, således at denne automatisk bortfalder ved ophør af abonnementsaftalen, uanset årsagen hertil. Brugsretten er eksklusiv, og kan således ikke overdrages til tredjemand uden Leverandørens skriftlige forudgående samtykke hertil.

10.2 Kunden er alene berettiget til at anvende Projektagenten til brug for Kundens egen virksomhed. Ved virksomhed forstås en enhed med eget CVR-nr. Adgang til Projektagenten sælges per medarbejder, hvorfor en adgang alene må bruges af én person.

10.3 Kunden erklærer sig indforstået med at ville respektere ophavsrettighederne. Kunden hæfter for kundens ansattes overholdelse af rettighederne til Projektagenten ved brug, og kunden er forpligtet til at drage omsorg for, at kundens ansatte gøres udtrykkeligt opmærksom på, at Projektagenten er ophavsretligt beskyttet og alene må anvendes i overensstemmelse med vilkårene i abonnementsaftalen.

10.4 Projektagenten henter automatisk indhold. Leverandøren garanterer derfor ikke for, at indholdet på Projektagenten er korrekt. Leverandøren påtager sig intet erstatningsansvar for fejl og udeladelser i indholdet.

11. Fortrolighed og tavshedspligt

11.1 Parterne forpligter sig til i abonnementsaftalens løbetid og efter dennes ophør over for uvedkommende at hemmeligholde alle oplysninger modtaget fra og om den anden part, som en part får kendskab til i forbindelse med Abonnementsaftalen og levering af ydelsen til kunden. Parterne må alene benytte sådanne oplysninger i overensstemmelse med abonnementsaftalen, og må ikke videregive oplysningerne, medmindre videregivelse er påkrævet i henhold til lov, retskendelse eller pålæg fra offentlig myndighed. Foranstående gælder dog ikke oplysninger, der er alment kendte eller offentligt tilgængelige, og som ikke i henhold til lovgivningen er underlagt sådanne begrænsninger.

12. Misligholdelse

12.1 I tilfælde af en af Parternes væsentlige misligholdelse af Abonnementsaftalen, kan den ikke-misligholdende Part ophæve Abonnementsaftalen uden yderligere varsel, såfremt det misligholdende forhold ikke er bragt til ophør inden 10 hverdage regnet fra afgivelse af skriftligt påkrav til den misligholdende Part.

12.2 I tilfælde af konkurs, rekonstruktion, likvidation, tvangsopløsning, indgåelse af tvangsakkord, indgåelse af frivillig tvangsakkord eller lignende, er den anden part berettiget til at ophæve abonnementsaftalen med øjeblikkelig virkning.

12.3 Betaler kunden ikke for ydelsen i overensstemmelse jf. punkt 4., har Leverandøren ret til med 10 dages forudgående varsel at lukke for adgang til Projektagenten. Kundens adgang etableres først på ny, når forfaldne beløb er modtaget hos Leverandøren.

12.4 Misligholdelse kan udover manglende betaling og overtrædelse af øvrige forhold i disse vilkår ligeledes være kundens upload af filer befængt med virus eller malware. Leverandøren forbeholder sig i disse situationer retten til straks at gribe ind for at begrænse skaden, og om nødvendigt begrænse eller lukke kundens adgang til Projektagenten uden ansvar.

12.5 Ophæver Leverandøren abonnementsaftalen som følge af kundens misligholdelse, herunder misligholdelse af betaling, er Leverandøren berettiget til at beholde den allerede erlagt forudbetaling. Ophæver kunden abonnementsaftalen som følge af Leverandørens misligholdelse, sker ophævelsen alene for fremtiden, og kunden kan kræve betaling tilbagebetalt fra og med den måned, hvori misligholdelsen finder sted.

13. Lovvalg og værneting

13.1 Enhver tvist mellem Leverandøren og kunden skal afgøres efter dansk ret. Denne lovvalgsregel omfatter dog ikke dansk rets international privatretlige regler. Tvisten skal afgøres ved Retten i Aalborg som aftalt værneting.

14. Persondatapolitik

14.1 Vi henviser til den enhver tid gældende persondatapolitik for Nordiske Medier A/S. De kan tilgås her.

 

Vilkår for køb af billetter

Vilkår for køb af billetter til events i Danmark og kun afholdt af Nordiske Medier Danmark. Andre vilkår og betingelser gælder for svenske og norske events, som Nordiske Medier afholder. 

Generelle oplysninger

Udbyderen af billetter er:

Nordiske Medier A/S
Østre Havnegade 63
9000 Aalborg
CVR-nr. 10150825
Herefter ”Nordiske Medier”

Nedstående indeholder de vilkår og betingelser, som generelt gælder ved køb af billetter til Nordiske Mediers messer og events (herefter “Arrangementet”). Særlige vilkår for det enkelte Arrangement vil fremgå af hjemmesiden, og skal accepteres ved køb.

Ved køb af en billet accepteres disse betingelser.

Betaling

Betaling skal finde sted ved onlinebetaling via Nordiske Mediers hjemmeside. Din betaling hæves fra betalingskortet, når billetten er afsendt. Købet er bindende, når betalingen er modtaget og registreret. Information vedrørende dit betalingskort sendes direkte til kortindløseren (Nets). Efterfølgende modtager du en ordrebekræftelse og billet(ter) i din anførte e-mail. Det er din pligt at reagere, hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse eller hvis denne ikke stemmer overens med det bestilte.

Billetter

Billetter skal medbringes til Arrangementet og scannes af personalet ved indgangen. Digitale billetter kan medbringes udprintet eller fremvises på en smartphone. Billetten giver adgang til personen, som billetten er købt til. Dato og tidspunkt for Arrangementet fremgår af billetten.

Medmindre andet fremgår af billetten, kan den overdrages. Billetter må ikke udbydes i konkurrencer eller på anden måde overdrages i forbindelse med kommerciel virksomhed uden skriftligt samtykke fra Nordiske Medier.

Billetter må ikke kopieres eller på anden måde anvendes flere gange. Nordiske Medier påtager sig ikke ansvaret for gyldigheden af billetter, der ikke er købt gennem Nordiske Mediers billetsystem eller for misbrug af billetter. Er der konstateret forsøg på uretmæssig anvendelse, forbeholder Nordiske Medier sig retten til at indlevere enhver sag til politiet.

Nordiske Medier anbefaler udelukkende at handle via Nordiske Mediers hjemmeside eller gennem et salgslink fra Nordiske Mediers hjemmeside for at sikre billettens gyldighed og pris, og for at få de bedste muligheder for at blive informeret om eventuelle ændringer og aflysninger af Arrangementer.

Fortrydelses- og returret

Der gælder ingen fortrydelsesret eller returret for køb af billetter, jf. forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12.

Nordiske Medier refunderer kun billetter i tilfælde af aflysning af Arrangementet, og billetter kan heller ikke byttes til et andet Arrangement, medmindre det er Nordiske Medier, der har været nødsaget til at aflyse Arrangementet.

Ansvarsbegrænsning

Kontroller venligst billetten inden endeligt køb for at sikre dig mod fejlbestillinger.

Billetten erstattes ikke ved bortkomst, men kan genfremsendes ved at tage kontakt til Nordiske Medier.

I tilfælde af aflysning af Arrangementet, kan Nordiske Medier alene tilpligtes at tilbagebetale købesummen for billetten.

Levering

Når købet er foretaget, opfordres du til at kontrollere, om det trukne beløb på din bankkonto er korrekt, specielt hvis der opstår tvivl, om købet er gennemført, f.eks. hvis der vises en fejlmelding inden kvitteringssiden.

Billetter leveres til den e-mailadresse, der er oplyst ved bestillingen. Hvis du ikke har modtaget billetterne 24 timer efter, du har foretaget købet, skal du kontakte Nordiske Medier. Tjek altid om billetterne er endt i spam-indbakken.

Du opfordres til at kontrollere, at billetterne indeholder de korrekte oplysninger. Hvis oplysningerne ikke stemmer overens med det købte, skal du kontakte Nordiske Medier.

Købelovens regler vedrørende mangler finder anvendelse.

Ændringer af arrangementer

I visse tilfælde kan det være nødvendigt, at Nordiske Medier ændrer arrangementet, efter billetterne er sat til salg. Det kan for eksempel være, at det bliver nødvendigt at ændre: indholdet af Arrangement, datoen eller tidspunktet for Arrangementet eller de praktiske forhold vedrørende Arrangementets afholdelse.

Nordiske Medier forbeholder sig retten til at foretage ændringer i arrangementet, uden det medfører misligholdelse af Nordiske Mediers forpligtelser, mangler eller aflysning af Arrangementet.

Et Arrangement er således først at betragte som aflyst, hvis Arrangementet slet ikke gennemføres.

Personoplysninger

I forbindelse med køb af billetter indhentes der personoplysninger. Personoplysningerne der indhentes, er navn, adresse og e-mail. Behandlingen af disse personoplysninger sker i overensstemmelse med Nordiske Mediers persondatapolitik, som kan findes her.

Nordiske Medier forbeholder sig retten til at tage billeder og videoer til Arrangementet og bruge disse på Nordiske Mediers platforme og produkter.

Tvister

Alle tvister i anledning af køb af billetter afgøres efter dansk ret, dog undtaget dansk rets international privatretslige regler. Tvisten skal afgøres ved retten i Aalborg som aftalt værneting.

Seneste ændring 30. maj 2024

Denne privatlivspolitik gælder for Nordiske Medier A/S, CVR-nr.: 10150825 (”vi”, ”os”, ”vores”, “Nordiske Medier”), der er en del af Det Nordjyske Mediehus-koncernen. Nordiske Medier er dataansvarlige i relation til den indsamling og behandling af personoplysninger, der finder sted, når du bruger vores digitale tjenester, herunder www.nordiskemedier.dk og alle vores andre danske medier, som du kan finde her. Denne privatlivspolitik gælder også, når du køber produkter eller andre ydelser af os, besøger vores hjemmesider eller kommunikerer med os.

1. Anvendelse af dine personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger på baggrund af:

  • det samtykke du har givet til os,
  • abonnementer og andre kontrakter, eller
  • vores legitime interesser.
 
2. Oplysninger ved samtykke

Vi behandler dine almindelige personoplysninger til forskellige markedsføringsformål, når du har givet dit samtykke (GDPR art. 6, stk. 1, litra a) til at kommunikere med dig om tilbud, konkurrencer, nyheder om vores tjenester og produkter, eller anden markedsføring på vegne af os eller vores samarbejdspartnere, herunder for at gøre indholdet af vores annoncering mere relevant for dig. Du kan læse mere om, hvordan du trækker dit samtykke tilbage under punkt 12.

Vi behandler også dine personoplysninger for at målrette bannerannoncering på vores digitale tjenester. Herved analyseres din brugeradfærd og præferencer for at kunne forudsige, hvilke bannerannoncer, der kunne være mest relevante for dig. Du kan læse mere om denne behandling under punkt 11.

3. Oplysninger ved abonnementer og andre kontrakter

Vi behandler dine almindelige personoplysninger for at indgå eller opfylde en kontrakt med dig (GDPR art. 6, stk. 1, litra b), herunder for at håndtere dit abonnement eller give dig de ydelser, som du har bedt om samt for at håndtere dine betalinger. Behandling af dine personoplysninger er nødvendigt for os for, at vi kan levere den ydelse, som du har købt / køber af os. Vores behandling af dine personoplysninger sker til følgende formål:

  • for at kunne levere de ønskede tjenester eller produkter, f.eks. abonnementsprodukter,
  • for at kunne kommunikere med dig, f.eks. i relation til ændringer i vores vilkår, og
  • for at sikre driften af vores digitale tjenester, herunder vores hjemmesider.

Derudover behandler vi information om dine betalinger for at overholde vores juridiske forpligtelse til at opbevare regnskabsmateriale (GDPR art.6, stk. 1, litra c, jf. bogføringsloven).

4. Medlemskab

Vi behandler dine almindelige personoplysninger, når du køber adgang til vores medlemsportal for at håndtere din adgang til medlemsportalen (GDPR art. 6, stk. 1, litra b). Vi indsamler blandt andet dine oplysninger i forbindelse med, at du opretter et brugerlogin på medlemsportalen. Derudover behandler vi også de oplysninger, som du inkluderer i dine medlemsopslag. Behandlingen af dine personoplysninger er nødvendig for, at vi kan administrere dit medlemsabonnement og kommunikere med dig om blandt andet tekniske problemer og ændrede vilkår for dit abonnement. Vores behandling af dine personoplysninger er til følgende formål:

  • for at levere adgangen til medlemskabsportalen til dig,
  • for at kommunikere med dig, f.eks. i relation til ændringer i vores vilkår, og
  • for at sikre driften af medlemskabsportalen.

Vi kan videregive oplysninger om, hvilke medlemsopslag du har interageret med. Dette sker for at måle statistik på medlemmernes trafik. Vi videregiver kun dine oplysninger, hvis du udover dit medlemskab har accepteret cookies på vores site. Vi opbevarer dine oplysninger for medlemskab så længe dit medlemsabonnement er aktivt.

5. Legitim interesse

Når vi behandler dine personoplysninger på baggrund af vores legitime interesse, sker det i forbindelse med drift og udvikling af vores digitale tjenester og øvrig kommunikation med dig. Vores legitime interesser er:

6. Drift og udvikling af vores digitale tjenester

Vi bruger dine oplysninger til at forstå, hvordan du anvender vores digitale tjenester. Formålet er at gøre vores digitale tjenester bedre ved bl.a. at identificere områder, der kan forbedres, og ved at vedligeholde vores digitale tjenester. Dette hjælper os med at skabe en mere effektiv og brugervenlig oplevelse for dig.

I forbindelse med drift og udvikling bruger vi også dine personoplysninger til at forebygge, undersøge og rapportere om svig eller andre ulovlige aktiviteter. Herunder holder vi bl.a. øje med, at den samme bruger, ikke opretter sig flere gange for på den måde at få flere gratis prøveperioder. Dette er afgørende for at beskytte både dig og vores virksomhed mod potentielle trusler og sikre en sikker og pålidelig brugeroplevelse.

7. Øvrig kommunikation

Når du kontakter os med spørgsmål om dit abonnement, levering af fysiske produkter, online adgang eller andre emner, kan vi bede om dine personoplysninger. Det er vores legitime interesse af behandle disse oplysninger for at håndtere din henvendelse korrekt og give dig den nødvendige assistance. Derudover kan vi i nogen tilfælde også have behov for at kontakte dig angående dit abonnement.

8. Overførsel af dine personoplysninger til tredjeparter

Vi kan overføre dine personoplysninger til de kategorier af tredjeparter, som fremgår nedenfor:

  1. serviceudbydere, der assisterer med vores virksomhedsaktiviteter, herunder hostingudbydere, udbydere af software og analyseværktøjer mv.,
  2. tredjeparter, der leverer produkter eller services
  3. offentlige myndigheder, men kun i det omfang det er påkrævet i henhold til lov, retskendelse, eller hvis det er nødvendigt for at dokumentere, udøve eller forsvare vores juridiske rettigheder,
  4. vores koncernforbundne selskaber
  5. vores rådgivere, herunder revisionsfirmaer og advokatkontorer, og
  6. andre tredjeparter hvis du samtykker hertil eller i forbindelse med en fusion, spaltning eller et salg, som involverer samtlige eller dele af vores virksomhed eller aktiver.
 
9. Overførsel af dine personoplysninger uden for EU/EØS

Nogle af de tredjeparter, som vi overfører personoplysningerne til, kan være placeret uden for EU/EØS. Når vi overfører dine personoplysninger til lande udenfor EU/EØS, som ikke har et tilstrækkelige databeskyttelsesniveau i henhold til GDPR, vil vi altid sikre, at de nødvendige sikkerhedsforanstaltninger til beskyttelse af dine personoplysninger er på plads. Overførsler vil alene ske på basis af Europa-Kommissionens standardkontrakter, Data Privacy Framework-certificering eller tilstrækkelighedsafgørelser i øvrigt.

10. Beskyttelse og opbevaring af dine personoplysninger

De personoplysninger, som vi indsamler om dig, vil blive opbevaret i overensstemmelse med tabellen nedenfor, medmindre længere opbevaring er påkrævet ved lov:

Personoplysninger

Opbevaringsperiode

Personoplysninger modtaget med henblik på indgåelse og opfyldelse af en aftale med dig, herunder i forbindelse med at du opretter en profil på vores hjemmeside eller bestiller et abonnement.

Op til 3 år efter opfyldelse af aftalen eller så længe opbevaring er påkrævet ved lov (f.eks. for at overholde kravene i bogføringsloven).

Personoplysninger indsamlet i forbindelse med afholdelse af events.

3 år efter sidste deltagelse i event.

Personoplysninger modtaget med henblik på udsendelse af nyhedsbreve og andet markedsføringsmateriale.

Indtil dit samtykke tilbagekaldes eller ikke har været anvendt af os i 1 år.

Personoplysninger modtaget i forbindelse med anden korrespondance så som serviceforespørgsler mv.

Indtil din henvendelse er færdigbehandlet, og der ikke er grund til at tro, at der vil være behov for yderligere korrespondance.

Personoplysninger indsamlet ved brug af cookies – f.eks. via Google Analytics

Op til 3 år. Følger sletning af personoplysninger jævnfør ovenfor.

11. Sociale medier

Fælles dataansvar

Når du besøger vores virksomhedsprofiler på sociale medier, så er vi fælles dataansvarlige med udbyderne af de sociale medier. Vi behandler oplysninger om dig, når du interagerer med vores virksomhedsprofiler. Formålet med behandlingen er at forbedre vores produkter og services, hvor vi vil forbedre, vores egne virksomhedsprofiler.

Vi har nedenfor linket til aftalerne om fælles dataansvar, privatlivspolitikker og begrænsning af brugen for de sociale medier:

  • Facebook, Meta Platforms, Inc.
    • Du kan læse aftalen om fælles dataansvar her.
    • Du kan finde Facebooks privatlivspolitik her.
    • Du kan begrænse Facebooks brug af dine oplysninger her.
  • LinkedIn, LinkedIn Ireland Unlimited Company
    • Vi har indgået en fælles aftale om fælles dataansvar, som findes her.
    • LinkedIns privatlivspolitik findes her.
    • Derudover kan du administrere din konto og privatlivsindstillinger hos LinkedIn her.
12. Cookies

Førstepart Cookies

En cookie kan indeholde tekst, tal eller f.eks. en dato og er basalt set en tekstfil, der lagres på din computer, tablet eller telefon. Det er ikke et program, og kan ikke indeholde virus. Eftersom en cookie befinder sig hos dig, er det altid muligt for dig at se, ændre eller slette disse cookies. Det gør du inde i dine browserindstillinger.

Vi bruger cookies til statistik og analyse og basal site-funktionalitet, der hjælper os med at gøre vores produkter bedre gennem brugerindsigt. Her indsamler vi informationer om, hvornår og hvor lang tid du besøger en hjemmeside, hvilke og hvor mange sektioner, artikler og andre produkter, du besøger, om din computer har besøgt os før, hvilken browser og styresystem du bruger, IP-numre, hvilke annoncer du ser osv. Med din tilladelse bruger vi desuden den indsamlede information til at målrette vores direkte markedsføring til dig. Ydermere bruger vi informationerne til at dokumentere og klarlægge værdien af annonceindrykninger over for vores annoncører.

Ved almindelig brug af Nordiske Mediers hjemmesider, hvor man ikke bruger formularer til direkte indtastning af f.eks. navn og adresse, bruger hjemmesiderne alene cookies. Afgiver du yderligere oplysninger, f.eks. i forbindelse med oprettelse af “Log-ind”, vil der ske en samkørsel, der gør Nordiske Medier i stand til at gøre din adfærd personhenførbar. Denne samkørsel kan alene laves af Nordiske Medier, og ikke vores partnere. Samtlige selskaber i Det Nordjyske Mediehus-koncernen kan anvende oplysningerne, om end det er få medarbejdere, der reelt kan se og afkode dem.

Disse cookies kaldes førsteparts cookies og sættes af Nordiske Medier.

Tredjepart Cookies

Nordiske Medier har også en række samarbejdspartnere, som sætter cookies – såkaldte tredjeparts cookies. Det kan være vores annoncører, mediebureauer, annoncenetværk og andre tjenester (fx Facebook), som sætter disse cookies.

Formålet med tredjepart cookies er at sikre levering af målrettede online-annoncer og sikre funktionaliteten af de tjenester vores sites tilbyder. Ved spørgeskemaundersøgelser, analyser og lignende sættes der cookies med det formål at registrere din besvarelse og dermed undgå at du får samme spørgeskema igen.

Informationerne, der indhentes via cookies, lagres i vores systemer – internt eller hos partnere. Vi har indgået databehandleraftaler med vores partnere, der dermed er medforpligtigede til beskyttelsen af persondata. Vi overleverer/udveksler ikke data med aktører, vi ikke har EU-gyldige databehandleraftaler med.


13. Dine rettigheder

Du har efter databeskyttelseslovgivningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine personoplysninger:

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

  • Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

  • Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer. Du kan finde vores kontaktoplysninger under punkt 8.

  • Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

  • Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

  • Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

  • Retten til at tilbagekalde samtykke

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. I visse tilfælde vil tilbagekaldelse af samtykke kræve, at du selv aktivt nedlægger dit Log-in og sletter eventuelle cookies i din browser. Hvis du vil opdatere/administrere dit samtykke til nyhedsbrevet, gøres det i bunden af alle nyhedsbreve du modtager fra os. Derudover kan du også henvende dig til kundeservice (se punkt 14).

Hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på, eller hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, kan du finde vores kontaktoplysninger nedenfor under punkt 14.

Du kan også indgive en klage til Datatilsynet. Du finder Datatilsynets kontakt oplysninger på www.datatilsynet.dk.

14. Kontaktoplysninger

Østre Havnegade 63-65,

9000 Aalborg

E-mail: persondata@nordiskemedier.dk

Telefonnummer: +45 72 28 69 70