Nordiske Medier øger antallet af abonnenter med 40 procent

Tilfredsstillende resultat fra Nordiske Medier i et år præget af digital omstilling og investeringer i Projektagenten

Nordiske Medier realiserede i 2024 et driftsresultat på 14,1 mio. kr. mod 14,8 mio. kr. året før. Omsætningen endte på 219 mio. kr. og steg dermed med ca. 14 mio. kr. Væksten var primært drevet af købet af de resterende 75 pct. af ejerandelene af Nordiske Fagmedier i Norge.

“Set i lyset af, at vi i 2024 intensiverede den digitale transformation og investerede yderligere i Projektagenten, er jeg faktisk ganske godt tilfreds med driftsresultatet,” siger Jesper Hansen, administrerende direktør i Nordiske Medier.

Forskydninger

Dykker man ned i de bagvedliggende tal, finder man ifølge direktøren mange signaler på, at fremtiden er lys for medievirksomheden, der leverer erhvervsjournalistik til virksomheder i en lang række brancher i Danmark, Sverige og Norge.

“Vores overordnede strategiske fokus på at udvikle stærke nicher med kvalitetsjournalistik, man ikke kan få andre steder, har løftet salget af især abonnementer betragteligt, men også væksten i digitale annoncer ser lovende ud,” siger Jesper Hansen.

Antallet af abonnementer steg fra godt 35.000 i 2023 til knap 42.000 i 2024 i Danmark og Sverige. Derudover har Nordiske Medier efter overtagelsen af Nordiske Fagmedier over 7.000 abonnenter i Norge, så den samlede abonnementsbase er på ca 49.000. Udviklingen svarer til en stigning på i alt 40 procent.

 

Til gengæld faldt printsalget.

“Vi har igen i år besluttet at skære ned på en række udgivelser. Det er helt afgørende i et faldende printmarked at være foran kurven og sikre det optimale produktudbud. Dermed bidrager vi også selv til forskydningen i vores annonceomsætning fra print til digital annoncering. Dette vil fortsætte også i 2025,” siger Jesper Hansen.

Projektagenten etableret i tre lande

Nordiske Medier har de senere år investeret markant i Projektagenten, som er et digitalt produkt til overvågning af aktive byggeprojekter og udbud. Projektagenten er nu etableret i Danmark, Sverige og Norge.

“Vi kan heldigvis konstatere, at markedet tager godt imod en ny stærk spiller på et lidt tilsandet monopollignende marked,” siger Jesper Hansen.

Projektagenten gik i break-even i Danmark i marts 2025, mens der på nordisk plan forventes break-even allerede i 2026.

Fortsat ambitioner om vækst og positioner

Forventningerne til 2025 indebærer fortsat vækst, primært drevet af en stigning i den digitale abonnementsforretning og det øgede fokus på Projektagenten. Nordiske Medier ønsker også at spille en aktiv rolle i konsolideringen inden for B2B-medier. Virksomheden har ambitioner om at dække flere nicher i Norden baseret på endnu bedre journalistisk indhold.

For yderligere information kontakt administrerende direktør Jesper Hansen, mobil 20101430 eller mail jha@nordiskemedier.dk.

Om Nordiske Medier

Nordiske Medier er Skandinaviens største virksomhed inden for ren B2B-medieproduktion og fokuserer på at være tæt på brancherne. Koncernen beskæftiger omkring 250 medarbejdere. Nordiske Medier er til stede i Danmark, Sverige og Norge

Øvrige nyheder

Del

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print