Medtech-industriens medie
MedTechNews vil være det foretrukne medie i Danmark for virksomheder inden for velfærdsteknologi og velfærdsinnovation.
Journalistisk dækker MedTechNews udelukkende virksomheder, der udvikler, producerer, distribuerer eller sælger medicinsk udstyr, teknologier til medicinsk behandling eller rehabilitering samt hjælpemidler. MedTechNews henvender sig til virksomheder og folk med interesse i branchen for velfærdsteknologi og velfærdsinnovation. MedTechNews udkommer digitalt på medtechnews.dk og som nyhedsbrev, der dagligt udsendes til over 5.400 modtagere.
Mød redaktøren bag MedTechNews
I vores daglige nyhedsdækning kommer vi bredt rundt: Vi dækker virksomheder, som producerer medicinsk udstyr og apparater til monitorering af vitale sundhedsdata, og vi dækker leverandører af teknologier, som muliggør eksempelvis fjernkonsultationer og overvågning af borgeres helbred på afstand.
Med MedTechNews kan læserne holde sig opdateret på, hvad der rører sig i branchen.
Kontakt
Redaktør Caspar Birk
Direkte telefon: +45 99 35 39 31
Mobil: +45 22 49 13 03
E-mail: cab@nordiskemedier.dk
Kontakt redaktionen
redaktionen@medtechnews.dk
MedTechNews i tal
Målret din markedsføring med MedTechNews. Vi giver dig mulighed for at formidle dit budskab til din målgruppe via branchens vigtigste medie. Vi tilbyder et bredt sortiment af effektive og prisvenlige annonceringsløsninger – så om du foretrækker at nå din målgruppe i vores nyhedsbreve, print- eller onlinemedier, har vi en løsning til dig.
54%
af vores læsere er meget tilfredse/ tilfredse med MedTechNews
Modtagere af nyhedsbrevet
5.466*
Onlinevisninger**
Online besøgende**
Dagligt udsendte nyhedsbreve**
Foretrukne platform
Over 56% af læserne foretrækker at læse MedTechNews via nyhedsbrev
Virksomhedsstørrelse
Over 43% af vores læsere er ansat i en virksomhed med mere end 100 ansatte
Brugbart for arbejde
Over 65% af vores læsere mener, at MedTechNews er brugbart for deres arbejde
Primær nyhedskilde
Over 61% af vores læsere anser MedTechNews som deres primære nyhedskilde om branchen
Læsefrekvens
Over 63% af vores læsere læser ugentligt eller dagligt indhold fra MedTechNews
Onlinevisninger**
Online besøgende**
Dagligt udsendte nyhedsbreve**
Målgruppe ift. virsomhed
Hospitaler (7%), Skoler (2%), Embedslæger/speciallæger (1%)
Målgruppe ift. stilling
42%
af MedTechNews' læsere foretrækker at holde sig opdateret via e-avisen
Totaloplag
9.576*
*Print og e-avis
Målgruppe ift. virksomhed
Tekniske skoler og fagskoler (5%), Hospitaler (5%), Regionerne (3%), Fremstilling af cykler og invalidekøretøjer (1%)
Aldersgruppe
Over 42% af MedTechNews' største læsermålgruppe er i alderen 51-61 år
Primær nyhedskilde
Over 71% af vores læsere anser MedTechNews som deres primære nyhedskilde til plejesektoren
*Print og e-avis, **Tal fra april læserundersøgelse 2024
Formater og tekniske specifikationer for MedTechNews
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
Vi tilbyder online annoncering på alle vores mediesider. Kombinationen af vores online produkter er mange og kan ses under produktsiden.
Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme. Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog ligger titelbannere alene, mens stickybannere deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret. Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.
Specifikt for HTML5-bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.
Alle priser er pr. måned.
Placering af banner på forsiden + de øvrige sider
Topbanner på forsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på forsidenFormat: 980 x 540 px |
Stickybanner* på forsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på forsiden + øvrigeFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på forsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Gigabanner pos. 1 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Gigabanner pos. 2 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Placering af banner på artikelsiden
Topbanner på artikelsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på artikelsidenFormat 980 x 540 px |
Stickybanner* på artikelsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner på artikelsidenFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på artikelsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Titelbanner – Placeret under redaktøren på artiklenFormat: 300 x 60 px |
Artikelbanner – Placeret i bunden af en artikelFormat: 660 x 200 px |
* Stickybannere, hjørnesidebannere og sidebannere vises kun på desktop.
Nyhedsbrevet sendes ud til branchen pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagprofessionelle, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Annoncerne er statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg, .gif eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
Topannonce
Format 400 x 200 px |
Topannonce fullsize
Format 820 x 200 px |
MidtannonceFormat 400 x 200 px |
Midtannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
BundannonceFormat 400 x 200 px |
Bundannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
Har I brug for en grafiker til at hjælpe med jeres udformning, er der følgende krav til billeder, logoer og tekst.
Billeder skal være min. 200 DPI / 300 DPI, afhængigt af om det er annoncering i avis- eller magasinudgivelse, og skal være i filformaterne .jpg, .tiff, .eps, .psd og .png. Logo og grafiske elementer leveres som .eps eller .ai vektorgrafik.
Teksten sendes separat i et .docx-format eller i mailen med materiale.
Materiale til produktion af os skal modtages senest 10 dage før, annoncekampagnen skal starte op.
Bannerne udarbejdes gratis, når der bestilles bannere for min. 2 måneder, ellers er prisen 500 kr. pr. banner.
Levering af færdigt materiale har deadline 2 hverdage inden opstart.
Annonceringen inkl. link til landingpage sendes direkte til e-mailen: online@nordiskemedier.dk
OpslagFormat: 546 x 365 mm (12 x 365 mm) |
HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) |
Halvside tværformatFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) |
Halvside højformatFormat: 131 x 365 mm (3 x 365 mm) |
1/4 sideFormat: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) |
Modul BagsideFormat: 266 x 180 mm (6 x 365) |
Modul forsideFormat: 63 x 50 mmHovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.500 DKK. |
Modul forsideFormat: 86 x 120 mmForside: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9.900 DKK. |
Højformat A4Format: 176 x 270 mmHovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . .. 18.990 DKK. |
HandelspladsenEks. på str.: 131 x 100 mmTema/Fagavis/Særavis forside: . . . . . . . . . . . . . . . . . .3.990 DKK. |
|
Job- og receptionsannoncer Eks. på str.: 131 x 180 mm Pris: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5.300 DKK. Eks. på str.: 86 x 100 mm Pris: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3.000 DKK. |
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Interesseret i at høre mere om MedTechNews?
Få en uforpligtende snak om dine annonceringsmuligheder hos Nordiske Medier.
Kontakt:
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk
Kontakt:
Telefon +45 72 28 69 70
E-mail: salg@nordiskemedier.dk