SCMNews er et medie for alle, der arbejder med spedition, logistik og supply chain management. Vi bringer hver dag nyheder om it-tendenser og ny teknologi, der gør det lettere og smartere for virksomheder at udvikle og forny deres forsyningskæder.
SCMNews udkommer på daglig basis som nyhedsbrev og på scmnews.dk.
Mød redaktøren bag SCMNews
Gennem artikler, brancheanalyser og interviews leverer vi nyheder om alt fra lagerstyring og logistikcentre til transportvirksomheder og branchens globale spillere. Med stor vægt på erfaringsudveksling er SCMNews ikke bare et medie, men et professionelt forum, hvor købere af logistikydelser møder leverandører af transport, logistik og lagerservice.
Kontakt
Redaktør Nicolai Østergaard
Direkte telefon: +45 26 19 86 57
E-mail: nos@nordiskemedier.dk
Målret din markedsføring med SCMNews. Vi giver dig mulighed for at formidle dit budskab til din målgruppe via branchens vigtigste medie. Vi tilbyder et bredt sortiment af effektive og prisvenlige annonceringsløsninger – så om du foretrækker at nå din målgruppe i vores nyhedsbreve, print- eller onlinemedier, har vi en løsning til dig.
Modtagere af nyhedsbrevet
8.949*
Totaloplag
12.773*
Over 85% af læserne er meget tilfredse/tilfredse med SCMNews
Over 87% af vores læsere anser SCMNews som deres primære kilde om branchen
Over 85% af vores læsere mener, at SCMNews er brugbart for deres arbejde
Over 92% af vores abonnenter modtager SCMNews' nyhedsbrev
Over 92% af nyhedsbrevsmodtagere er meget tilfredse/tilfredse med SCMNews' nyhedsbrev
*Printoplag og e-avis, ** Tal fra april 2024 læserundersøgelse og 4. kvartal 2024 Google Analytics.
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
Vi tilbyder online annoncering på alle vores mediesider. Kombinationen af vores online produkter er mange og kan ses under produktsiden.
Alle priser er pr. måned.
Topbanner på forsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på forsidenFormat: 980 x 540 px |
Stickybanner* på forsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på forsiden + øvrigeFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på forsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Gigabanner pos. 1 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Gigabanner pos. 2 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Topbanner på artikelsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på artikelsidenFormat 980 x 540 px |
Stickybanner* på artikelsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på artikelsidenFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på artikelsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Titelbanner – Placeret under redaktøren på artiklenFormat: 300 x 60 px |
Artikelbanner – Placeret i bunden af en artikelFormat: 660 x 200 px |
* Stickybannere, hjørnesidebannere og sidebannere vises kun på desktop.
Nyhedsbrevet sendes ud til branchen pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagprofessionelle, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Annoncerne er statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg, .gif eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
StreamerFormat: 820 x 28 px | TopannonceFormat 400 x 200 px | Topannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
MidtannonceFormat 400 x 200 px | Midtannonce fullsizeFormat 820 x 200 px | BundannonceFormat 400 x 200 px |
Bundannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog ligger titelbannere alene, mens stickybannere deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret. Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.
Specifikt for HTML5 bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.
Har I brug for en grafiker til at hjælpe med jeres udformning, er der følgende krav til billeder, logoer og tekst.
Billeder skal være min. 200 DPI / 300 DPI, afhængigt af om det er annoncering i avis- eller magasinudgivelse, og skal være i filformaterne .jpg, .tiff, .eps, .psd og .png. Logo og grafiske elementer leveres som .eps eller .ai vektorgrafik.
Teksten sendes separat i et .docx-format eller i mailen med materiale.
Materiale til produktion af os skal modtages senest 10 dage før, annoncekampagnen skal starte op.
Bannerne udarbejdes gratis, når der bestilles bannere for min. 2 måneder, ellers er prisen 500 kr. pr. banner.
Færdig materiale har deadline 2 hverdage inden opstart.
Annonceringen inkl. link til landingpage sendes direkte til e-mailen: online@nordiskemedier.dk
Få en uforpligtende snak om dine annonceringsmuligheder hos Nordiske Medier.
Kontakt:
Baris Karakurt
Salgschef
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk