Nyheder fra byggebranchen
Hold dig dagligt opdateret på building-supply.dk, i den ugentlige avis og i vores daglige nyhedsbrev, der hver dag bringer branchens skarpeste nyheder og mest brugbare indsigter til over 35.500 læsere.
Building Supply er et af de førende print- og online fagmedier for landets største materialeproducenter, byggecentre samt små og mellemstore håndværkervirksomheder. Mediet dækker hele værdikæden i bygge- og anlægsbranchen, fra leverandører af maskiner og materiel til forhandlere og producenter, og formidler viden og nyheder om alt fra leverandørforhold til rammevilkår og til produktnyheder – for eksempel fra byggecentrene.
Building Supply følger de største aktører i branchen tæt, herunder landets største materialeleverandører og førende byggemarkedskæder. Derudover går mediet i dybden med teknologiske fremskridt, såsom nye revolutionerende byggematerialer og maskiner.
Mød redaktøren bag Building Supply
Building Supply fokuserer på emner, der er relevante for virksomhederne, med særlig vægt på drift, udvikling, udfordringer og muligheder. Målet er at give læserne den viden, de har brug for til at drive en mere effektiv og succesfuld forretning.
Kontakt
Redaktør Andrea Jessen Vestergaard
E-mail: aja@nordiskemedier.dk
Mobil: +45 28 57 09 11
Kontakt redaktionen
E-mail: redaktionen@building-supply.dk
Building Supply i tal
Målret din markedsføring med Building Supply. Vi giver dig mulighed for at formidle dit budskab til din målgruppe via branchens vigtigste medie. Vi tilbyder et bredt sortiment af effektive og prisvenlige annonceringsløsninger – så om du foretrækker at nå din målgruppe i vores nyhedsbreve eller onlinemedier, har vi en løsning til dig.
78%
af vores læsere er tilfredse med Building Supply
Modtagere af nyhedsbrevet
38.763***
Total oplag*
Læsertal V/1 indrykning**
Online visninger***
Virksomhedsstørrelse
Over 41% af læserne er ansat i en virksomhed med mere end 100 ansatte
Brugbart for arbejde
Over 82% af læserne mener, at Building Supply er brugbart for deres arbejde
Foretrukne platform
Over 68% af læserne foretrækker at læse Building Supply via nyhedsbrevet
Nyhedsbrevet tilfredshed
Over 82% af nyhedsbrevsmodtagerne er meget tilfredse/tilfredse med nyhedsbrevet
Nyhedsbrevsmodtagere
Over 89% Building Supplys læsere modtager nyhedsbrevet
Online besøgende***
Onlinevisninger***
Dagligt udsendte nyhedsbreve***
Målgruppe ift. stilling

Bygherrer mv. (3%), Byggemarkeder og detailhandel (1%)
Målgruppe ift. virksomhed

Udvikling og kvalitet (5%), Økonomi, HR mv. (4%), Uddannelse (3%)
Bygherrer
87% af Building Supplys læsere, der er bygherrer, modtager nyhedsbrevet
Entreprenører
78% af Building Supplys læsere, der er entreprenører, modtager nyhedsbrevet
Generelle offentlige tjenester
72% af Building Supplys læsere, der er arbejder med generelle offentlige tjenester, modtager nyhedsbrevet
Tømrer og Bygningssnedkere
52% af Building Supplys læsere, der er arkitekter, modtager nyhedsbrevet
El-Installation
70% af Building Supplys læsere, der arbejder i el-installation, modtager nyhedsbrevet
Trælaster og byggemarkeder
82% af Building Supplys læsere, der er arbejder med trælast og byggemarkeder, modtager nyhedsbrevet
VVS- og blikkenslagerforretninger
72% af Building Supplys læsere, der har VVS- og blikkenslagersforretninger, modtager nyhedsbrevet.
81%
af læserne foretrækker at læse Building Supply som printavis
Totaloplag
17.807*
Læsertal
V/1 indrykning 33.000**
Målgruppe ift. virksomhed

Malere & Renhold (6%), Øvrige (3%)
Målgruppe ift. stilling

Udvikling og kvalitet (2%), Økonomi, HR mv. (2%), Uddannelse (2%)
Foretrukne indhold
Over 80% af læserne mener, at generelle nyheder fra branchen er det vigtigste indhold
Læsertilfredshed
Over 68% af læserne er meget tilfredse/tilfredse med Mester Tidende
* Printoplag og e-avis, ** Kilde: læsertal fra Index Danmark Gallup, helår 2024, *** Tal fra læserundersøgelse april 2024 og 1. kvartal 2025 Google Analytics
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
Vi tilbyder online annoncering på alle vores mediesider. Kombinationen af vores online produkter er mange og kan ses under produktsiden.
Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme. Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog deler billboard/topbanner på artikelsiden med op til 4 andre, mens titelbanner ligger alene, og stickybanner deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret. Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.
Specifikt for HTML5 bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.
Alle priser er pr. måned.
Placering af banner på forsiden + de øvrige sider
Topbanner på forsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på forsidenFormat: 980 x 540 px |
Stickybanner* på forsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på forsiden + øvrigeFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på forsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Gigabanner pos. 1 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Gigabanner pos. 2 på forsidenFormat: 930 x 250 px |
Placering af banner på artikelsiden
Topbanner på artikelsiden
Format: 930 x 180 px |
Billboard på artikelsidenFormat 980 x 540 px |
Stickybanner* på artikelsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på artikelsidenFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på artikelsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Titelbanner – Placeret under redaktøren på artiklenFormat: 300 x 60 px |
Artikelbanner – Placeret i bunden af en artikelFormat: 660 x 200 px |
* Stickybannere, hjørnesidebannere og sidebannere vises kun på desktop.
Nyhedsbrevet sendes ud til branchen pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagprofessionelle, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Annoncerne er statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
Streamer
Format: 820 x 28 px |
Topannonce
Format 400 x 200 px |
Topannonce fullsize
Format 820 x 200 px |
MidtannonceFormat 400 x 200 px |
Midtannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
BundannonceFormat 400 x 200 px |
Bundannonce fullsizeFormat 820 x 200 px |
Har I brug for en grafiker til at hjælpe med jeres udformning, er der følgende krav til billeder, logoer og tekst.
Billeder skal være min. 200 DPI / 300 DPI, afhængigt af om det er annoncering i avis- eller magasinudgivelse, og skal være i filformaterne .jpg, .tiff, .eps, .psd og .png. Logo og grafiske elementer leveres som .eps eller .ai vektorgrafik.
Teksten sendes separat i et .docx-format eller i mailen med materiale.
Materiale til produktion af os skal modtages senest 10 dage før, annoncekampagnen skal starte op.
Bannerne udarbejdes gratis, når der bestilles bannere for min. 2 måneder, ellers er prisen 500 kr. pr. banner.
Levering af færdigt materiale har deadline 2 hverdage inden opstart.
Annonceringen inkl. link til landingpage sendes direkte til e-mailen: online@nordiskemedier.dk
OpslagFormat: 546 x 365 mm (12 x 365 mm) | HelsideFormat: 266 x 365 mm (6 x 365 mm) | Halvside tværformatFormat: 266 x 180 mm (6 x 180 mm) |
Halvside højformatFormat: 131 x 365 mm (3 x 365 mm) | 1/4 side højformatFormat: 131 x 180 mm (3 x 180 mm) |
|
Materialegodtgørelse efter aftale, dog max. 5%
Annullering og datoændringer skal ske skriftligt senest 4 uger før udgivelsesdato.
Såfremt ændringer i indrykningsplanen bevirker, at betingelserne for opnåede rabatter ikke er til stede, vil den uretmæssige udbetalte rabat blive efterdebiteret.
Modtager Nordiske Medier ikke fuldt færdigt annoncemateriale, faktureres færdiggørelsen af materiale med 50 øre pr. mm.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Specifikationer
Layout-fil: Adobe IDML fil InDesign. pakket med alle links.
PDF
PDF-fil produceret med Acrobat Distiller indeholdende alle skrifter, billeder, grafik og farver defineret som CMYK (jobindstilling til Acrobat Distiller kan rekvireres).
I øvrigt henvises til Branchestandard for digitalt annonce materiale aftalt mellem DRRB, DFF og DDPFF.
Diverse beskrivelser, indstillingsfiler mv. kan hentes på www.kankanikke.dk
Farve: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
S/H: Alle Photoshopformater i mindst 200 dpi.
Stregtegning: EPS og Ai. TIFF, EPS og JPG i mindst 600 dpi.
Funktionen ”overprint” må ikke benyttes.
Farver
CMYK-defineret (RGB og Pantone separerer vi til CMYK).
Komprimering: Stuffit, Zip.
Interesseret i at høre mere om Building Supply?
Få en uforpligtende snak om dine annonceringsmuligheder hos Nordiske Medier.
Kontakt:
Salgschef, Baris Karakurt
Telefon: +45 28 30 89 39
E-mail: bka@nordiskemedier.dk