Entreprenørernes foretrukne avis
Chefredaktør: Ulrika Andersson
Priser, formater og tekniske specifikationer for Entreprenad
Det skal være tydeligt for læserne, hvad der er annoncer, og hvad der er artikler skrevet af redaktionen. Derfor skal annoncer adskille sig fra layoutet – både på portal og i nyhedsbrev, så læserne ikke vildledes og tror, at en annonce er en artikel skrevet af redaktionen.
Generelt bedes annoncører bruge en anden font end vores. På websitet fremgår ordet ”Annonce” automatisk lige over banneret, men ved annoncering i nyhedsbrevet bør ordet ”Annonce” tydeligt fremgå øverst i annoncen, hvis det ikke er uden for enhver tvivl, at der er tale om en annonce – så vi følger lovgivningen på området. Hvis vi anser annoncen for at være for tæt på de redaktionelle tekster, vil vi anmode om at ændre font og/eller tilføje firmaets logo, så det er tydeligt, at der er tale om en annonce. Dette sker for at leve op til reglerne udstukket af Forbrugerombudsmanden. Endvidere skal der kun markedsføres for egen virksomhed og egne produkter – dvs. ingen vildledende eller dårlig omtale af konkurrenterne – så leves der også op til Markedsføringsloven.
OpslagFormat: 480 x 340 mm (+ 3 mm ) Hovedavisen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49.000 SEK. | HelsideFormat: 240 x 340 mm ( + 3 mm ) Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32.500 SEK. | Halvside tværformatFormat: 204 x 148 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18.700 SEK. |
Halvside højformatFormat: 100 x 302 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18.700 SEK. | 1/4 side højformatFormat: 100 x 148 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.800 SEK. |
|
1/4 side tværformatFormat: 204 x 72 mm Hovedavis: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10.800 SEK. |
|
Brug ikke æ, ø, å eller andre specialtegn. Maksimalt 16 tegn.
Filerne skal være trykoptimerede PDF-filer, i overensstemmelse med avisens joboption og ICC-profil. Se nedenfor
FARVE & BILLEDE
Alle farver i dokumentet bør være i CMYK. RGB- og Pantone-farver konverteres før tryk, med risiko for visse nuanceændringer. Billeders opløsning bør være mindst 200 ppi.*
Opret annoncen i det format, der er booket (bredden x højden). Glem ikke beskæring, hvis dette er nødvendigt.
Ved trykning af farveannoncer påtager avisen sig intet ansvar for eventuelle mindre afvigelser fra originalmaterialets farver. Avisen forbeholder sig ret til at afvise reklamationer over annoncer, hvor materialet på forhånd er påtalt som mindre egnet til reproduktion, eller hvor indleveringsfristen er overskredet.
Handelsbetingelser for annoncering og alle Nordiske Mediers svenske produkter kan ses her.
ANSVARSFORDELING
Nordiske Medier er ikke ansvarlige for materiale, der er indsendt efter den angivne materialefrist. Vi fakturerer annoncebestilleren for ekstra arbejde i forbindelse med håndtering af ikke trykklart materiale. For generelle leveringsbetingelser se ALG 20, www.grafiska.se.
Vi tilbyder online annoncering på alle vores mediesider. Kombinationen af vores online produkter er mange og kan ses under produktsiden.
Alle priser er pr. måned.
Placering af banner på forsiden + de øvrige sider
|
Billboard på forsidenFormat: 980 x 540 px |
Stickybanner* på forsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på forsiden + øvrigeFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på forsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på forsidenFormat: 300 x 250 px |
|
|
Placering af banner på artikelsiden
|
Billboard på artikelsidenFormat 980 x 540 px |
Stickybanner* på artikelsidenFormat: 240 x 400 px |
Hjørnebanner* på artikelsidenFormat: 200 x 300 px |
Sidebanner* på artikelsiden
Format: 200 x 175 px |
Kampagnebanner pos. 1 artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
Kampagnebanner pos. 2 på artikelsidenFormat: 300 x 250 px |
|
Artikelbanner – Placeret i bunden af en artikelFormat: 660 x 200 px |
* Stickybannere, hjørnesidebannere og sidebannere vises kun på desktop.
Nyhedsbrevet sendes ud til branchen pr. e-mail og læses af beslutningstagere, indkøbere og andre fagprofessionelle, der ønsker at holde sig opdateret på branchens mest aktuelle nyheder.
Generelle specifikationer for annoncerne i nyhedsbrevet er:
• Annoncerne er statiske
• Færdigt materiale afleveres i filformatet: .jpg, .gif eller .png
• Færdig grafisk fil må max. fylde 50 kB.
Streamer
Format: 820 x 28 px |
Topannonce
Format 400 x 200 px |
Topannonce full size
Format 820 x 200 px |
MidtannonceFormat 400 x 200 px |
Midtannonce full sizeFormat 820 x 200 px |
BundannonceFormat 400 x 200 px |
Bundannonce full sizeFormat 820 x 200 px
|
Vores site er responsivt, og bannerne tilpasser sig den skærm, de bliver vist på. Vær opmærksom på, at bannerne er læsbare på de forskellige skærme.
Bannerne deler plads med op til 3 andre. Dog deler billboard/topbanner på artikelsiden med op til 4 andre, mens titelbanner ligger alene, og stickybanner deler plads med op til 2 andre. Bannerne roterer ved sideskift.
Alle bannere kan være både statiske eller animeret – HTML5, gif eller script – med undtagelse af titelbanneret. Bannere leveres i formaterne:
.jpg, .gif, .png eller HTML5.
Specifikt for HTML5 bannere
Ved levering af HTML skal vi have tilsendt en zip-fil med hele kildematerialet i. Zip-filen må max. fylde 4 mb. Det vil være en fordel, at HTML5-filen holder sig indenfor en ramme på 20 sekunder. HTML5-filer kan kun bruges til bannere på portalen, da filtypen ikke kan håndteres af mailprogrammer.
Er HTML- og scriptbannere ikke lavet responsiv, skal der fremsendes et fall-back banner til brug på mobil- og tabletskærme.
Annoncemateriale til hjemmeside og nyhedsbrev sendes til annons@nordiskemedier.se
Kontakt en af vores sælgere direkte
Mediechef
Magnus Krumlinde
Telefon: +46 070-995 13 31
E-mail: magnus.krumlinde@nordiskemedier.se
Mediesælger
Dennis Ivarsson
Telefon: +46 7 368 253 95
E-mail: dennis.ivarsson@nordiskemedier.se
Mediesælger
Jonas Jonsson
Telefon: +46 7 368 253 85
E-mail: jonas.jonsson@nordiskemedier.se