Nordiske Medier samlar fyra transportmedier under en redaktör och lanserar en ny nischmedia om försörjningskedjor och logistik

Det danske transport- og logistikerhverv får et nyt medie om forsyningskæder og logistik, når Nordiske Medier lancerer SCMNews i marts. Det nye medie vil udkomme med seks årlige printmagasiner og to daglige digitale nyhedsbreve.

SCMNews er en fusion mellem Fremtidens Logistik og Transport Today. Sidstnævnte overtog Nordiske Medier i december 2022. Begge medier skriver til samme målgruppe: Speditører, vognmandsvirksomheder og logistikeksperter i private virksomheder.

• Vi servicerer målgruppen bedst ved at fusionere de to medier og samle den journalistiske indsats på ét stærkt medie. Vi har samtidig skærpet den redaktionelle profil og kommer til at stå styrket i markedet, siger ansvarshavende chefredaktør Søren Dietrichsen, Nordiske Medier.

SCMNews er et premium-medie for professionelle, der arbejder med forsyningskæder og logistik. Mediet går på tværs af logistikselskaber, produktionsvirksomheder, rederier, vognmandsvirksomheder og luftfragtsselskaber. SCMNews producerer nyheder, der hjælper brugeren til at blive klogere på, hvordan man i forskellige brancher arbejder på at optimere sine forsyningskæder.

Mediet vil beskrive de vigtigste tendenser i supply chain management, herunder teknologi- og it-tendenser. Der vil være perspektiv i form af interview med branchens absolutte topfolk og globalt perspektiv med dækning af branchens globale spillere.

Med SCMNews er Nordiske Medier på banen med fire transport- og logistikmedier, der samlet set dækker hele den danske transport- og logistikbranche. De fire medier samles under redaktør Nicolai Østergaard. Han får ansvaret for, at de enkelte medier producerer kvalitetsjournalistik, der sikrer Nordiske Mediers transportkunder det nødvendige overblik over udviklingen inden for deres specifikke niche.

• Vi skal levere Danmarks bedste dækning af transport- og logistikerhvervet i Danmark. Vores fire transportmedier har alle hver især sin berettigelse i markedet og servicerer en skarpt defineret målgruppe. Ved at samle ansvaret for de fire medier hos Nicolai Østergaard opnår vi også, at de står knivskarpt i forhold til hinanden, og samtidig høster vi gode synergier i forhold til det redaktionelle arbejde, siger ansvarshavende chefredaktør Søren Dietrichsen, Nordiske Medier.

Redaktør Nicolai Østergaard fremhæver, at de seneste års turbulens på de globale transportmarkeder er et klart bevis på, at der er brug for et medie som SCMNews.

• I kølvandet på pandemien blev velfungerende forsyningskæder med ét slag det altdominerende emne på direktionsgangen i produktionsvirksomhederne. Branchen oplever en enorm efterspørgsel efter viden om nye teknologier og services, der kan sikre robuste forsyningskæder i en turbulent tid. SCMNews vil være dét nyhedsmedie, hvor brancheprofessionelle holder sig opdateret om de vigtigste muligheder og udfordringer i logistikbranchen, siger han.

De fire transportmedier hos Nordiske Medier:
  • Søfart dækker udviklingen inden for rederier, havne og maritime udstyrsproducenter.
  • Transportmagasinet dækker vognmandsbranchen og logistikbranchen.
  • Lastbilmagasinet skriver til chauffører, mindre vognmænd og bringer nyheder om nye lastbiler og materiel.
  • SCMNews følger Danmarks største logistikvirksomheder og videreformidler nyheder om optimering af forsyningskæder, lagerstyring, e-handel og logistikcentre.

For flere informationer kontakt ansvarshavende chefredaktør Søren Dietrichsen, mobil 42831921 eller e-mail  sd@nordiskemedier.dk

 Om Nordiske Medier

Nordiske Medier er Skandinaviens største virksomhed inden for rene B2B-medier og har fokus på at være helt tæt på brancherne. Koncernen tæller cirka 200 ansatte og udgiver cirka 50 onlinemedier samt 30 printmedier, der sendes ud til over en halv million nyhedsbrevmodtagere. Nordiske Medier er til stede i Danmark, Sverige og Norge.

Øvrige nyheder